Datum: 09.11.2013
 


Článek z www.offroadmaraton.cz

Martin Miřejovský oslavil titul vítězstvím


Trať se po maratonu motorek musela na mnoha místech opravovat, více něž 80 závodníků na startu si ale na každou minutu rádo počkalo. Podzimní slunce se opřelo do bláta a některé úseky byly o poznání sušší než na startu motorek.
Mistrovské kategorie ale nemají problémy za jakýchkoliv podmínek a favorité jednotlivých kategorií to i tentokrát potvrdili. Martin Miřejovský (Team Max 2) se usadil na čele závodu, ujel celkem 34 kol a zvítězil v kategorii i absolutně. V kategorii Mistr Quad SP za Martinem dojel druhý Michal Záděra (Čtyřkolky Bavorov racing team) se ztrátou minuty a půl. Michal se do OffROAD Maratonu vrátil po dvou letech a trať si pochvaloval.

„Na této trati jsem byl poprvé. Na začátku to vypadalo, že bude bláta více, ale nakonec se vyjela krásná stopa a dalo se i skákat. Jelo se výborně. Ze stroje mi malinko opadalo pár plastíků, na bláto se nalepilo listí, ale jinak fakt dobré.“

Lukáš Vyšata z Tacing teamu Evaň byl o dvě kola pomalejší a odnesl si bronz. Martinovi Miřejovskému už tak titul mistra nikdo nevzal, celkem 200 bodů mu poskytlo jednoznačný náskok na druhého Romana Kratochvíla (Quad no. X) se 156 body a třetího Zdeňka Tůmu z THF racing teamu se 150 body. Zdeňkovi se přitom v posledním závodě dařilo, ale víc z Romanova náskoku stáhnout nedokázal.

Martin Miřejovský získal svůj šestý mistrovský pohár OffROAD Maratonu a přes únavu neskrýval při večerním vyhlašování radost. Trochu i zavzpomínal a děkoval všem, kteří mu v sezoně pomohli. S vyzdvihnutím týmu a rodiny.

„ Jsem rád za každý pohár, který získám. Protože obhájit titul je těžší, než ho získat. Navíc prvních pár let ježdění pro mě bylo těžké ukázat, že vyhrávám právem. Rád bych zkusil i závody formy Dakaru, ale je to velký boj s financemi. Za tu letošní sezonu bych chtěl moc poděkovat sponzorům, za podporu týmu Max 2, mé rodině, manželce a dětem za obětavost, že to se mnou vydrží a tátovi za to, že se mnou jezdí všechny závody. Hodně mi pomáhá.“

Favorit kategorie Mistr Quad 4x4 Rostislav Plný (RP interier) neponechal ani v Ředhošti nic náhodě a se 34 koly si dojel pro vítězství a absolutní stříbro. Martin Švanda (Radio Hey, quadservis Tábor, čtyřkolky Tišnov) vybojoval se 33 koly druhou příčku a Petr Špak (Quad servis Tábor) o dvě minuty třetí. Takhle to mohlo být i v celkovém pořadí sezony, nebýt Martina Maláta z týmu Journeyman racing, který se udržel na třetím místě se 157 body, Martin Švanda je se 182 body nový vicemistr a Rosťa Plný se 213 body mistr nejsilnější kategorie. Martin zvaný Švanďák tak obhájil shodný titul z loňského roku. Stejně jako mistrovský pohár se mu letos vyhnulo i vítězství v některém z osmi závodů. Nicméně poslední klání si pochvaloval a bláto mu vůbec nevadilo. Ostatně asi jako většině jezdců na strojích 4x4.

„Traktory jsou na bláto stavěné. Jelo se nám daleko lépe než sportkám, což bylo znát i na celkových časech. Bláto mám rád, závod určitě beru jako jeden z nejlepších. Seděly mi i dvě hodiny, protože jsem dojel na pohodu. Jen ten výsledek mohl být lepší.“

Velká bitva do poslední chvíle probíhala v kategorii Mistr Quad veterán. Rudolf Dvořák (Team Max 2) a Michal Vágner během celé sezony jpředváděli krásné souboje a střídali se na předních příčkách. Před závěrečným kláním vedl Michal před Rudou o pouhý bod! Napínavý souboj skončil šťastněji pro Rudu Dvořáka. Ten vyhrál a s celkovými 210 body získal titul mistra kategorie. Michal za ním zaostal o pouhé dva body! Titul vicemistra měl přesto jistý, třetí v celkovém pořadí Luboš Mezei (Journeyman - Big Shock!) získal v sezoně 132 bodů. Pro úplnost, bronzovou příčku v sobotním klání pro sebe ukořistil Vláďa Novotný (MX racing - CVS Klešice) s celkovými 32 koly.

Kategorie Pohár Quad SP přinesla překvapení v podobě Miroslava Urbana (Blátu zdar). Mirek se v sezoně umísťoval kolem třináctého místa, v Ředhošti ale zajel skvěle a 32 kol mu zajistilo vítězství. Lukáš Prantl (Quad team Prantl) a Honza Dvořák (Option 4x4 offroad sport) brali druhé a třetí místo s velmi těsným odstupem tří vteřin. Stejné pořadí měli Lukáš i Honza v seriálu, Lukáš Prantl 151 bodů a Honza Dvořák 131 bodů. Mistrem kategorie se stal Daniel Rajter (Quad no. X) se 188 body.

Silným Can-Amům klouzavá trať sedla, přebytek výkonu se projevil jako velká výhoda. David Nedopílek (Auto Pepa) projel cílovou páskou se 32 koly a v kategorii Pohár Quad TR nad 500 ccm zvítězil. Druhý Martin Ševčík (Ševča team) na stroji stejné značky ztratil jedno kolo, třetí Tomáš Pázler (Nicoruss racing) hned dvě. Martinovi se obdobně dařila celá sezona a s pohodlným náskokem a 198 body slavil titul mistra kategorie. Dušan Padevět (Superkáry.cz) uhájil se 156 body druhé místo a Drahomír Valina (Rider racing) se 152 body získal titul II. vicemistra.

Snadné dělení pohárů se odehrávalo v kategorii Pohár Quad TR do 500 ccm, ze tří registrovaných jezdců byl nejpomalejší René Daubner (Rider racing) se 12 koly, stříbrný skončil Lukáš Trojan (LTCar Racing) s 26 koly a zvítězil Martin Božovský (Auto Pepa) s dalšími třemi koly náskoku. Renému se ale vyplatila jeho vytrvalost v celém seriálu a se 177 body se stal mistrem kategorie. Lukáš Trojan nasbíral celkově 115 bodů a je vicemistr, titul II. vicemistra si odvezl za zisk 69 bodů Jaroslav Holý z Polaris týmu Kašava.

V nejslabší kategorii do 300 ccm startovalo pět jezdců, včetně juniora Filipa Kouteckého (VYPE racing team), který si vedl skvěle a za 28 kol bral stříbrný pohár. Honza Režný (WINGS quad team) byl s 26 koly třetí a zvítězil Antonín Koutecký, týmový kolega Filipa Kouteckého s 29 koly. Pro Tondu to znamenalo potvrzení titulu mistra kategorie s celkovými 190 body. Bára Fischerová (Quad team Fischer) získala v sezoně 180 bodů a je vicemistryní. Byla jedinou ženou, která přebírala pohár za celý seriál 2013 v dospělé kategorii. Honza Režný se stal II. vicemistrem se 134 body.

Kategorii Junior starší čtyřkolky dovedl po 30 minutách do cíle Michal Šefrna (Suzuki team Bohutín), kterému body pomohly v celkovém hodnocení na druhé místo se 174 body. Robin Chum (Opravy motorových vozidel Jaroslav Chum) je celkově třetí (169 bodů), i když v Ředhošti ujel jen jedno kolo a skončil na šestém místě. V posledním maratonu se na bednu vešli ještě druhý Roman Kamiš ml. (RoKa team) a Filip Koutecký (VYPE racing team), oba se sedmi koly. Filipovo dobré umístění jen potvrdilo jeho výsledky v celé sezoně, se 191 body získal mistrovský titul.


Autům nově kraluje KUBI team Geneve


Čtyřhodinovka aut byla již tradičně úplně posledním závodem sezony. Ještě ani neutichly motorky dětí a už se do zaváděcího kola draly offroadové vozy. Očekávání ze soubojů bylo obrovské.
V kategorii Amatér se bojovalo o druhé a třetí místo a mezi buginami i velkými speciály nebylo rozhodnuto o vítězi kategorie.

Hned po startu se dopředu prodral tým RTR Projects (st. č. 40), kterého pronásledoval Dušan Randýsek jedoucí pod křídly Rally#Cat by KM Racing (st. č. 55), oba na Artic Wildcatech. Dušan již v úvodu absolvoval kolizi s KB System offroad teamem a přišel o šasí na pravé straně. V závodění mu to ale nebránilo. Třetí byl v této chvíli právě KB System (st. č. 277) s vidinou titulu, další v řadě VYPE racing team (st. č. 14) a na pátém místě Kubi team Geneve (st. č. 220).

Do druhého kola dorazili RTR Projects s Randýskem s obrovským náskokem téměř jednoho kola, zatímco ostatní se snažili dostat na kopec hladký jako sklo. Hlavně auta kategorie Amatér měla problém vyjet nahoru a blokovala silnější speciály. Nutno ale podotknout, že i těm to nešlo lehce. Tato první komplikace přinesla ztrátu hlavně Kubi teamu, který ji v té chvíli potřeboval nejméně. Jenže offrouďácké štěstíčko nezahálelo. KB System se tak moc hnal za vítězstvím, až nejdřív zlomil poloosu, přišel o přední náhon, pak řešil defekt a v závěru ustřihl řízení a zůstal stát s autem v zadní části trati. V té chvíli bylo jasné, že Kubi team Geneve je novým mistrem v elitní kategorii Auta speciál nad 2000 ccm. Mirek Kubiček s Broňou Francem a zbytkem týmu úspěšně pokračoval až do konce závodu, ujel celkem 55 kol a připsal si tak i absolutní vítězství napříč kategoriemi. Za nimi skončil KM Racing team s 53 koly s Jardou Valtrem za volantem žlutého speciálu Jeep a třetí místo vybojoval Wogo team s 50 koly. WINGS team, který si z počátku vedl velmi nadějně, zastavila ustřižená tyč řízení a ani sebevražedná mise Tondy Lesáka, při které auto skákalo přes lavice a hnalo se za Wogo teamem, nepomohla. Proto dojel čtvrtý. KB System skončil s 27 koly snad poprvé v sezoně na posledním místě. V celkovém hodnocení tak vítězí Kubi team Geneve se 130 body, druhý je KB System offroad team se 117 body a na třetím místě s titulem II. vicemistra WINGS team 108 bodů.

Kubi team Geneve letos zažil skvělou sezonu, i když začátek tomu nenapovídal. Až druhá půlka ukázala kvality týmu, při které stálo i štěstí. Žádné drama se v jejich případě nekonalo. Mirek Kubiček poznamenal, že každý závod si užívají i jako dovolenou. Již přes deset let jezdí ve stejném složení: S Mirkem Kubičkem Broňa Franc, Zdeněk Pešl a Vlasta Franc. Tým není veliký, ale „drží“. O hlavní ceně, startovné na Intercontinetal rally 2014, Mirek řekl: „Ještě nevím, zda budeme startovat, rozhodneme se v nejbližší době. Hodně nás to láká, protože v písku jsem byl naposledy před pěti lety a rád bych ho zase viděl.“
A proč jezdí pravidelně již několik let z Genevy zrovna na český OffROAD Maraton? „Motivuje mě, že je to jediný evropský seriál, který existuje. Navíc v terénu, kde je hlína, písek a podobně, protože třeba ve Francii se jezdí jen na kameni. A například mistrovství Francie v offroadech jsou dva závody za rok. Což u nás v Čechách jich je osm. A to je bomba.“

Ve speciálech do 2000 ccm se na trati objevilo několik znovuzrozených posil, tým DTV Radíkovice (st. č. 126) se speciálem Korando, pouze se slabším motorem a také Rapi team (st. č. 180). Radek Pinkas vytáhl auto z kopřiv, aby ho v polovině závodu zapálil, znovu uhasil a vesele pokračoval dál. V tomto podání vypadá situace vesele, ale Radek do depa dorazil se skutečnými plameny pod autem, jeho tým pohotově zasáhl hasícím přístrojem a kýblem vody a požár bleskově vyřešil. A protože nezjistil žádnou zjevná závadu, Radek vyrazil znovu na trať. Jeho přístup mu vynesl celkem 33 kol a třetí místo v Ředhošti. Na druhé místo se probojoval WINGS team (st. č. 144), který v podstatě bez problémů dokroužil na metu 42 kol a získal stříbro. Nejrychlejším speciálem do dvou litrů se stal tým DTV Radíkovice se 45 koly. Tato kategorie byla dopředu rozhodnutá, a tak nikoho nepřekvapil mistrovský titul pro KB System offroad team se 133 body (st. č . 177). Titul vicemistrů získává WINGS team s nesmrtelnou Suzuki Vitarou za 120 bodů. A druhými vicemistry jsou pánové z Offroadteam.sk se 38 body.

KB System offroad team se st. č. 177 hýřil dobrou náladou. Přemek Rejdík a Kazimír Straňák označili letošní ročník jako zajímavý, pohodový a „byla to bitva, kterou jsme vyhráli“. Vyzdvihli hlavně zázemí svého týmu, které je na vysoké úrovni a zárukou úspěchů, v čele s mechaniky. Zda jim jejich týmoví kolegové se speciálem nad dva litry závidí nejvyšší příčku (skončili jako vicemistři), se nemohli shodnout. Každopádně si jsou vědomi svých kvalit. „Půjčují si naše řidiče, protože vidí, že naši řidiči umí řídit!“ Příští rok by rádi zkusili i nějakou zahraniční rally.

Dramata se děla v kategorii do 1000 ccm. RTR projects přijel do Ředhoště se dvěma Wildcaty. A u obou je zlobil variátor. Číslo 40 mělo díky novému, vyladěnému motoru jednoznačnou převahu na trati, současně ale mechanici osadili nový, netestovaný variátor, který dělal problémy. Tým vyměnil celkem tři řemeny, než auto definitivně odstavil do depa a smířil se se ztrátou nadějí na mistrovský titul. Naopak EMU team CZ (st. č. 99) se na trati chvíli honil s Wildcatem VYPE Racing teamu, když VYPE udělalo chybu, zřejmě trefilo kámen, díru či něcopodobného a jeho bugina přišla o pravé přední kolo. EMU team CZ měl pořadí v seriálu jisté, a tak v poklidu dokroužil 32 kol a hodinu před koncem začal mýt auto. Cesta se tak otevřela pro Dušana Randýska, který si v klidu dojel pro 49 kol a v kategorii zvítězil. A nejen v té. Celkových 130 bodů a náskok pěti bodů na RTR Projects mu zajistilo v letošní sezoně titul mistra. RTR Projects jsou ve svém premiérovém vystoupení v OffROAD Maratonu vicemistři, titul II. vicemistrů získal EMU team CZ za 113 bodů.

Dušan Randýsek (st. č. 55) považuje mistrovský výsledek za velké zadostiučinění, stálo za ním spoustu práce a peněz. Již od počátku sezony se netajil tím, že svůj Arctic Cat WildCat Dakar special připravuje na známou písečnou rally. S jakým výsledkem?
„Zpětná vazba u maratonu je výborná. Poslední závody na tom stojím jako na rýči a pořád parádně drží. Řekl bych, že jsme na konci jakési evoluce a začíná další, ale myslím, že máme výborné auto. Argentinský Dakar jedeme v lednu 2015 se třemi Articy, o složení týmu zatím pomlčím. V mezifázi bychom si dali Silk Way a jestli to dobře půjde, tak se v lednu pojedeme svézt na Intercontinental rally.“
Za nezapomenutelný závod považuje 24hodinovku v Dobřanech, kde vládne jedinečná atmosféra a nedostatek spánku. Oblíbenou tratí Dušana je drnovická pískovna a výzvou závody, které nedojel. Bez podpory týmu a rodiny si závodění neumí představit. Jak řekl: „Bez podobných kamenů v potoce bych se nikdy nikam nedostal a na tu druhou stranu bych nikdy nevlezl.“

Také kategorie Amatér měla o vítězi ročníku rozhodnuto, tým Kamionservis Tomáše Hodra ale nikdy neskrýval radost ze samotného závodění, na start v Ředhošti nastoupil a pohodovou jízdou vyhrál. Modrobílý Defender ujel celkem 44 kol a jasně tak konkuroval autům kategorií speciál. Na druhém místě s obrovským úsměvem skončili Návštěvníci, kteří s Ladou Nivou zvládli 31 koly. Třetí místo získalo Offroad centrum Jase, které odstoupilo pro poruchu ve třetí hodině maratonu. Ujelo 21 kol. Kamionservis posbíral v letošním roce 142 bodů a o 49 bodů tak předběhl soupeře v boji o titul mistrů. Záchranáři s černým Jeepem velkou pílí a oddaností své věci získali nakonec 93 bodů a jsou vicemistry, Option 4x4 Offroad sport, o kterém platí stejná věc, nakonec skončil se ztrátou pouhých tří bodů s titulem II. Vicemistra.

U Kamionservisu (st. č. 227) bylo veselo a jasno. Nejlepším závodem byl ten poslední. A jak podotkl Honza Ron, jemu osobně nevadilo ani bláto: „Protože jsem se za volant vůbec nedostal. Veliteli Tomášovi se závod líbil natolik, že to skoro odjel sám. Klidně bychom si prodloužili sezonu...“
Velitel Tomáš Hodr vyzdvihl jako nejtěžší závod Čtyřiadvacetihodinovku v Dobřanech. „Pro její jedinečnost a atmosféru. A krásný a pohodovým závodem kromě dnešního byly Janovice.“
Oba pánové naprosto jednoznačně reagovali na otázku, bez čeho by se neobešel dobrý výsledek jejich týmu: „No přece bez nás! Jsem totiž skromní a nejlepší.“

Poslední vyhlašovanou kategorií bylo absolutní pořadí aut měřené podle počtu ujetých kilometrů v sezoně 2013. Na vítěze čekala cena v podobě startovného na Intercontinental rallye 2014 v hodnotě 75.000 Kč. Na třetím místě tohoto absolutního hodnocení skončil Dušan Randýsek s podporou týmu KM Racing s celkovými 1787 km. Druhé místo získal KB System offroad team (st. č. 277) za 1814 km. Vítězem kategorie se s nejvyšším počtem ujetých kilometrů, celkem 2061, stal Kubi team Geneve.

A takový byl poslední závod sezony 2013. Jak říká staré přísloví, všeho moc škodí a posádky, technika a také pořadatelé OffROAD Maratonu se těší na zasloužený odpočinek. Nebude až tak dlouhý, MČR OffROAD Maraton 2014 začíná již 29. března! Přejeme Vám veselé Vánoce, úspěšný vstup do roku 2014 a těšíme se nashledanou v nové, jubilejní 15. sezoně OffROAD Maratonu!


Přihlásit se

Created by Bonfire - 2006. Powered by LDU 802