Datum: 25.08.2012
 


článek z WWW.OFFROADMARATON.CZ

Dvanáctihodinový závod dal autům zabrat

Návrat seriálu k Mariánským Lázním byl dobrým tahem. Pahorek u Trstěnic znamenal náročnou cca 5km trať. Po dlouhých dvanácti hodinách absolutně zvítězil KB Systém Offroad team. Z celého startovního pole vidělo cílovou šachovnicovou vlajku jen necelá polovina závodních strojů.
Sobotní tankodrom v Trstěnicích u Mariánských Lázní patřil automobilům. Noční déšť zajistil, že se neprášilo a trať přece jen trochu změkla. Na přepálený start doplatil jako první (v zaváděcím kole) Bóža team, který urval poloosu a zdálo se, že vůbec neodstartuje. Ale naštěstí jednu poloosu mezi náhradní díly našel, stroj poměrně rychle opravil, takže nepřišel o kola hned v úvodu. A předváděl skvělou jízdu na špičce startovního pole, dokud byl na trati... Vyjel si dostatečný náskok ve své kategorii, takže následná porucha v osmé hodině už neznamenala velké ohrožení zlata. Druzí skončili VYPE EMU a třetí nováčci v kategorii WINGS Team, kteří přijeli sbírat zkušenosti.

Mezi vozidly bez větších úprav, tedy kategorie Amatér, se po delším čase objevil tým MACH, který se výborně, i když s mnoha potížemi, držel až do konce a dojel si pro bronz. Wogo Team výborně vyladil své Mitsubishi a trpělivou jízdou překonal 276 km, za které získal stříbro. Skvělou formu potvrzuje v letošní nováček Kamionservis, který zdatně útočil na absolutní špičku. Bral zlato za 69 kol, tedy 310,5 km.

Velmi vyrovnané výkony podaly posádky v kategorii aut Speciál do 2000 ccm. V deváté hodině jako první odpadl RAPI team s výkonem 44 kol. Auto Magma team nejel o mnoho déle, ale dokázal v závěru napnout všechny síly a "dotlačit" svůj stroj do cílové rovinky a poslední 47. kolo projel pod šachovnicovou vlajkou. Stejný počet kol, ale v lepším čase 8:59, zajel Wings team, a tak se posádka ze severu Moravy mohla radovat z bronzové příčky. Těsně před koncem vypověděl službu stroj KB System Offroad teamu, který se už nedostal pod šachovnicovou vlajku. Jeho 61 kol ale bezpečně jistilo druhou příčku v kategorii, na první to bylo příliš daleko. Vítězní Bouráci se předvedli jako "bouráci" a atakovali absolutní vítězství v závodu. Na to sice nedosáhli, ale v kategorii doslova kralovali. Ujeli úctyhodných 338 km.

V nejsilnější kategorii také nikdo nikomu nic nedaroval. Brouček Audi Wings teamu proháněl Speciál K1 KB Systému, nádherně se "masírovali" také Valaši a KUBI Team Geneve. Ale náročná trať si i v této kategorii vybírala účty. Hlavně obrovský brod, respektive bahniště. Posádky doháněly ztráty, tím více namáhala auta a tak soutěžila i v rychlosti oprav. Jako první nakládal na podvalník závodní speciál letošní smolař KUBI Team Geneve. Ale dokud jel, tak si za 8,5 hodiny udělal náskok, který za 9 hodin Wings team nepřekonal. Rozdílem sedmi kol uhájili "Kubíci" bronz. To Valaši se slivovicí na bocích nově vydesignovaného vozu hodně zatápěli průběžným lídrům. Nakonec rozdílem pouhých 31 km zůstali na druhém místě. Absolutním vítězem s dvojnásobným přídělem bodů (u dvanáctihodinovky je koeficient 2) se stal KB Systém offroad team s celkově ujetými 86 koly, která do průběžného absolutního pořadí znamenají připsání 387 km.


Nedělní trať patřila vytrvalcům na čtyřkolkách a motorkách

Jel se totiž nejdelší, tedy i nejtěžší, závod sezóny. Nekonečné čtyři hodiny v sedle museli absolvovat závodníci, kteří chtěli dvojitý bodový zisk do průběžného pořadí. Byli ale i tací, kterým nešlo o body, ale chtěli si "jen" zkusit, kolik toho vydrží. Takzvaně sáhnout si na dno...

V sedm hodin ráno se na rozpravě a následně na startu seřadilo na šedesát čtyřkolkářů. Odjeli své zaváděcí kolo a vyrazili vstříc nejdelšímu klání sezony. Trať byla zpočátku mokrá ještě od sobotního deště, takže dlouho vydržela bez prachu. Ten přišel spolu se silným větrem až motorkám. Necelých pět kilometrů bylo hodně náročných, i když z nich organizátoři vyjmuli dlouhý brod, který v sobotu způsoboval potíže autům. I tak třetina závodníků nedojela. Na návštěvu do Čech přijela dvojice německých závodníků Michael Grimmi a Donald Hackebeil. Ronalda zradil stroj, ale německý železný muž Michael Grimmi nechal za sebou i Martina Miřejovského a zvítězil na čtyřkolkách absolutně. O podrobných výsledcích se dočtete v připravovaném článku, ale za zmínku v rychlé aktualitě určitě stojí to, že po dvanáctihodinovce v autech, která se Wings Teamu nevyvedla tak, jak by chtěli (jen 3. místo…), se Pavel Režný posadil na třístovku a v této kategorii vyhrál trstěnickou čtyřhodinovku! A samozřejmě klobouk dolů před Bárou Fišerovou, která si dojela pro třetí místo. Někteří závodníci byli po čtyřech hodinách tak vyčerpaní, že už neměli ani sílu vylézt na stupně vítězů…

Tento víkend byl nejnáročnější i pro děti a mladší juniory, kteří jeli v sobotu patnáctiminutový a v neděli desetiminutový závod. První den své umění ukázali na kratší a prašnější trati, na níž se po prázdninách rozjezdili. V neděli se nejmenší offroaďáky čekal delší a složitější okruh, na kterém nechyběly ani klasické skákací lavice. Troufli si na ně všichni, až na jednoho malého závodníka, který je mohl objet (ale až vyroste...). Svým druhým a třetím místem si upevnil vedení v absolutním pořadí dětských čtyřkolek Richard Ctibor. Stejně tak Honza Páník v mladších juniorech. V obou dnech zvítězil v dětských motorkách Jirka Nacházel. Startovní číslo 7 mu nese štěstí. V letošní sezóně zatím nenašel přemožitele. Kupodivu se stejným startovním číslem v mladších juniorech vede průběžně Míša Cibulka, tentokrát dvakrát druhý.

Pak už se řadily na start motorky. I tady byl podobný počet závodníků jako ráno. Ovšem trať už byla suchá a začínala hodně prášit. Silný ostrý vítr sice nepřál divákům, ale pro závodníky byl jedinou zbraní na prach, neboť ho rychle odnášel do dáli. Favorit mistrovské kategorie E2 Lubomír Vojkůvka má zlomený prst po posledním závodu v Německu, proto letos poprvé nestartoval. Dvojitý bodový zisk se tak v kategorii Mistr Moto E2 velice hodil jak druhému Jirkovi Vovsovi, tak prvnímu Mirkovi Otáhalovi. Ti se vyšvihli v opačném pořadí do čela průběžného pořadí. Skvělý výkon podal absolutně první Dan Galia, který po závodu jako jeden z mála prohlásil, že by si ho dal klidně ještě jednou.


Přihlásit se

Created by Bonfire - 2006. Powered by LDU 802