Datum: 22.05.2009 - 24.05.2009
 


Článek z www.offroadmaraton.cz.

V Dobřanech opět bouřily motory - a je dobojováno!

Dvanáctý ročník 24 hodinového závodu terénních vozů je zapsán do historie. V nedělní pravé poledne zvítězil v Dobřanech KB Systém Offroad Team počtem 120 okruhů, který ujel bezmála pět set kilometrů v těžkém terénu.

Těžký boj sváděly posádky silných strojů během celého závodu. Wings team, Wuka team a KB Systém, tři nejlepší speciály vyšší kategorie (nad 2000 ccm) podle letošního průběžného pořadí OffROAD Maratonu, vytvořily s dlouho nejezdícím Tygr teamem skvělý kvartet. A i když se i ostatní rvali jako lvi, jen tito čtyři nejlepší najeli více než sto téměř pětikilometrových okruhů. Nejlépe si poradili se závodem, ve kterém rozhoduje téměř vše - od únavy závodníků, přes nepřízeň terénu až po rozmary počasí.

Wings team získal přes veškerou snahu „jen" bramborovou pozici. Průběžně vedoucí tým seriálu Wuka Offroad team doplnil vedle Petra Borče a Petra Wurma také konstruktér vozu Karel Šmíd spolu s Jiřím Krampolem a prof. Tuháčkem. Piloti vedli svůj speciál K-1 Audi V8 s jistotou, ale oproti minulým vítězstvím dosáhli na bronzovou příčku - přestože jim na stříbro scházely jen tři okruhy.

Tygr Tým byl po delším závodním půstu hladový po dobrém závodění a odpovídajícímu výsledku. Pepa Pelc vedl svoji Navaru po rozbahněné trati s viditelnou radostí, stejně jako celý jeho sehraný tým se synem Pepou Pelcem ml., Vaškem Haškem, Frantou Noskem a Petrem Bubrlem. Nejvíce ale překvapil, a obrovský úspěch slavil, KB Systém Offroad team, relativní nováček OffROAD Maratonu. Lucka Váchová podporovala své týmové kolegy sice jen na dálku, ale i to stačilo. Posádka ve složení Pepa Pajdič, Vlasta Forejt, Vlasta Korec, Adrian Stojkov, Kazimír Strňák, Vlasta Jenč, René Kaleta a Martin Fišr se po dvou penalizacích vyhecovali k nebývalému výkonu - v cíli měli za sebou 120 ujetých kol. Zvládli necelých 500 kilometrů prudkými kopci, po nichž se nedá chodit, jeli nepropustným bahnem a hlubokou vodou, nedýchatelným prachem a mezi ostrým kamením, ve dne v noci, za slunce i deště.

Až za prvními třemi dojel nejlepší vůz nižší kategorie (do 2000 ccm) Suzuki Samurai 1,6 Free Offroad Team Morava. V kategorii zvítězil se 113 koly. Ludva Dědek Hradil, Vašek Šrubař, Zdeněk Kráčmar a Tomáš Vyhnánek měli neobyčejně zdatné soupeře překvapivě v týmu Bouráci, kterému se konečně podařilo perfektně naladit jejich Suzuki Jimny 1,3 a zužitkovat čerstvě nabyté zkušenosti. Bouráci se na startu Offroad Maratonu objevili poprvé v říjnu 2008 a v Dobřanech jeli ve složení Radek Šmatlák, Pavel Drábek, Martin Babka, Vitaliy Markovets, Jarda Hanuš a Jan Kubík. Letošní pořadí na čtyřiadvacetihodinovce se rozhodovalo až v samotném závěru, kdy Bouráky měli šanci porazit Rafani Offroad team Čistá. Jejich rozdováděná Suzuki Samurai 1,6 se ale neudržela na kolech „před tribunou" a havárie rozhodla, že Rafani – Mirek Kučera, Pepa Masopust, Roman, Luboš a Mirek Lipavští, skončí třetí.

Tato nehoda, při níž došlo ke zranění, vzala radost z vítězství druhé posádce Rafanů, která excelovala v kategorii Amater a velmi těsně zvítězila nad týmem DTV Radíkovice. Kategorie Amater se povzbudivě rozrostla na šest vozů, takže i třetí místo si Terasoft Offroad team musel pracně vybojovat. Velké uznání patří úplným nováčkům, tzv. dámské posádce Wuka Offroad teamu, která se ve složení Martina Hráčková, Iva Krausová, Martina Daher, Saša Polášková, Denis Wurm a Ondra Komik statečně postavila proti drsnému terénu. Se svým Jeepem Grand Cherokee 5,2 se dámy staly miláčky publika stejně jako domácí Patrol MAD či Autolive Offroad team v bývalém mistrovském „retrovozu" Ekonomických Staveb.

Na letošní čtyřiadvacetihodinovku se registrovalo mezi špičku českého offroadu na 25 týmů. Odstartovalo jich 22 a byl to nádherný závod a jedinečná podívaná pro několik tisíc diváků. Řady závodníků rozšířily nové vozy s posádkami, které se bravurně vypořádávaly s nástrahami dobřanské tratě, a to často za bouřlivého potlesku a ovací silné divácké kulisy. Výkony všech, kteří se postaví na start tohoto jedinečného závodu, stojí za hlubokou poklonu. Tedy sláva vítězům a čest poraženým.

Ondra Nachtigall


Přihlásit se

Created by Bonfire - 2006. Powered by LDU 802