Datum: 30.08.2014 - 31.08.2014
 


Článek z www.offroadmaraton.cz

Králem 12hodinovky se stal RP Interier


Poslední prázdninový víkend již tradičně patřil nejtěžším závodům sezony, dvanáctihodinovce aut a čtyřhodinovce motorek a čtyřkolek. Jako první se do boje o dvojnásobné body pustily automobilové posádky. A že si užily pořádného natřásání!

Kolem půl desáté se v první lajně vedle buginy RP Interieru Rosti Plného postavily oba vozy Wogo týmu. Za nimi se seřadily silné speciály VALTR offroad teamu a WINGS, které doplnil menší vůz ze stáje KB Systemu. Pak už se stavěly další z celkem čtrnácti zúčastněných posádek. S buginou Pepy Macháčka startoval Pepa Voříšek pod vlajkou Offroad teamu Ostropestřec a měl velké obavy, protože tento stroj ještě nikdy neprojel pod šachovnicovou vlajkou. A naučit se jej ovládat vůbec není jednoduché. Na svoji letošní jezdeckou premiéru z poslední lajny se těšil i Bóža team s Mirkem Božíkem v čele a zbrusu novým Polarisem.

Do ranní mlhy nejlépe odstartoval Rosťa Plný s třináctkou na své bugině. Do první zatáčky se všichni srovnali bez skřípění plechů. Ač večer před závodem pršelo, trať byla hodně tvrdá a samá díra, takže nebylo úplně snadné najít vhodnou stopu. I se sebelepšími tlumiči si všichni užili přemíru naklepávání. Někteří to řešili pomalejšími průjezdy, jiní rovnou nízkými přelety. Skrze startovní pole se úžasně prodral Mirek Božík a po prvním pěti a půl kilometrovém kole se přiřítil zabahněný do startovní rovinky v těsném závěsu za vedoucím Rosťou Plným. Tyto dvě buginy si hned udělaly náskok. Krok držel jen Brouček WINGS teamu. Poměrně úspěšně se dírami prokousával i Pepa Voříšek s Macháčkovou buginou a dle komentářů okolo stojících pozorovatelů neměl to srdce pořádně sešlápnout plyn, aby nepříjemná místa přeletěl. Nezvykle pomalé se v tuto chvíli jevilo projíždějící auto Wogo teamu se startovním číslem 107. Dál se auta jen hrnula do cíle prvního kola. Až na žlutý Jeep Valtr offroad teamu. Na voze se něco ulomilo v převodovce řízení, a tak posádka musela řešit složitou opravu na trati - vymontovat rozbitou část, donést ji do depa a svařit. Ztratila tak hodinu a půl, během které se na trati naplno bojovalo.

Speciály do litru s čísly 13 a 53 se tlačily vepředu a třetí bugina s č. 7 je začala dohánět. Pepa Voříšek za volantem prokličkoval mezi soupeři, zlepšil techniku jízdy a začal zužitkovávat výhody svého stroje. Obecně trať svědčila speciálům do 1000 ccm. Za nimi si Brouček WINGS držel „svoji rovinu“ kola do deseti minut. Po hodině ale přišel problém i do modrého auta a na hodinu a půl jej zastavil - utržený tlumič a také rozbitý čip do časomíry. To vše umožnilo Valtrovi smazat jeho propad.

Na špičce kategorie do dvou litrů zatím probíhal lítý boj mezi Vitarou WINGS, Nissanem Wogo a Ssang Yongem DTV Radíkovice. Pilot malého vozu Wogo však ze stíhací jízdy zahnul do depa ke kontrole, protože velká díra ve dveřích a rozbité přední levé světlo „něco naznačovaly“. Došlo tak i na kontrolu řízení, ale zdržení příliš dlouhé nebylo. Tou dobou v KB Systemu opravovali neposlušnou tyč řízení. Ani ne po hodině pěkně rozjetého závodu se Bóža týmu podařilo dostal konečně před RP Interier na první místo. Tři kola vedení udržel a pak přišel z vysoké trávy neohlášený pařez, rána, kolo odletělo do dáli i s poloosou - a byla z toho ztráta přes hodinu. Po dvou hodinách zastavil v depu i Ostropestřec.

V polovině závodu přišel slejvák „jako za starého Noema“. Trať začala klouzat, až Macháčkova zadokolka nebyla vůbec schopná v náklonech udržet stopu, a tak Pepa Voříšek stroj raději odstavil. Mnozí museli zajet do depa k přezutí. Tou dobou už měl RP Interier při najetých zhruba 40 kolech náskok čtyř kol na druhé Wings (st.č. 144), pět kol na třetí Wogo (107), šest kol na DTV Radíkovice (126) a dokonce 10 kol na celkově pátý KB System (177). Valtr offroad team statečně ukrajoval z počáteční ztráty a ve výsledcích pomalu přešel před Lego Team Kdyně (109).

Po dalších dvou hodinách se situace za RP Interierem hodně zdramatizovala. Na druhé místo se probojoval Wogo team, ale v těsném závěsu pár minut, tedy ve stejném kole, jely vozy WINGS i DTV Radíkovice. Valtr zatím poskočil o další příčku, tentokrát před Autocentrum Luňák (130). A dotahoval na přímé soupeře v kategorii nad dva litry WINGS team s Broučkem. Když trať trochu oschla, vrátil se do hry i Ostropestřec. Drama vrcholilo a žádná překážka nebyla dost velká, aby se nedala překonat. Ani stometrový plot… Ve vypjatých situacích se ale chyby dělají. Po osmi a půl hodinách naposledy projel časomírou Bóža team. V depu pak zjistili, že jeho Polaris má vytrženou poloosu a závod pro něj končí. V podobném času zajel do depa i Honza Režný na kontrolu „trefeného kola“ s malou Vitarou WINGS teamu. Nejdříve se zdálo vše v pořádku, ale o chvíli později se vrátil doprovázen hrůzostrašnými zvuky u podvozku. Kardan nebyl tam, kde měl být a dělal zvuky, které dělat neměl! Byla z toho skoro hodinová pauza.

Hodinu před koncem si RP Interier bezpečně držel náskok ve vedení před WOGO se 107, neuvěřitelných osm kol! Reálně „na dostřel“ jednoho kola dál byla posádka DTV Radíkovice. Za ní WINGS se 144 už ztrácel dvě kola. Wogo s 253 s náhradním vozem spolu s KB systemem opanovaly střed startovního pole. A za nimi zajímavá situace. Valtr dotáhl vyrovnanou skupinku, do níž se vrátil i Ostropestřec a všichni ještě s WINGS (244) a JASE měli 47 kol.

Závěr byl neuvěřitelný! Macháčkova buggy poprvé dojela až do cíle a rovnou při dvanáctihodinovce! Pepu Voříška dovezla na druhém místě v kategorii speciálu do litru před Bóža týmem. Vítězem kategorie a zároveň absolutním lídrem v Milovicích se stal RP Interier pod vedením Rosti Plného. Ten se díky 77 kolům, což je přes 420 km, dostal do vedení v průběžném pořadí dle počtu najetých kilometrů a momentálně má nejblíže k hlavní ceně startovného na Intercontinental Rally 2015 do Dakaru. "Kvůli tomu jsme tu dnes jeli. Abychom porazili Wogo a dostali se do čela. V dalších závodech musí vydržet hlavně technika. Já měl velkou kliku, že jsem měl dneska dobré mechaniky. Jak na 24hodinovce v Dobřanech, tak teď tady. To je základ,“ popsal Rosťa Plný, který touží po absolutním vítězství na konci sezony.

Tvrdý boj v kategorii do dvou litrů probíhal až do konce. Wogo team si už nenechal vzít náskok. Jeho 67 kol bylo nedosažitelných pro druhé DTV Radíkovice, které si zapsalo o tři kola méně. A bylo velmi rádo, že i s trochu otlučeným vozem bez mnoha oplechování udrželo WINGS za sebou, respektive, že WING nedotáhl jednokolovou ztrátu. Za nimi se umístil KB System a Autocentrum Luňák. „I když by nás první místo na konci sezony oslovovalo, tak na RP Interier určitě nebudeme mít, je to logické už z nějakých poměrů váhy, výkonu a konstrukčních věcí. Takže si myslím, že když dojedeme druzí, bude to výborné,“ předeslal za Wogo team se startovním číslem 107 Jirka Hebr ml. A dodal, že tým v čele s žijící legendou Lubomírem Pokorným je dostatečně zkušený a vyzrálý, aby měl na co nejlepší umístění.

V kategorii Amatér statečně vzdoroval osudu LEGO Team Kdyně. Ale tři hodinové záseky mu nedovolily ujet víc než 18 kol. Vzhledem k tomu, že v kategorii startovaly jen dva vozy, připsal si team v čele s Martinem Vajchartem za své úsilí neuvěřitelných 24 bodů, čímž se v průběžném pořadí dostal před Záchranáře. Lego team Kdyně jezdí se svojí litrovou Suzuki hlavně pro radost a do budoucna nepřemýšlí nad posílením svého stroje. Jejich jediný soupeř v kategorii Offroad team JASE většinou bojuje spíše o absolutní výsledek, ale v Milovicích jízdu tolik nehrotil. Jeho volnější styl ho tentokrát dovedl na závěr druhé pětky. Ale zato poprvé v historii Offroad Maratonu nastoupil do závodu i se ženami a snad i díky nim měl celý tým zbrusu nové dresy!

Mezi nejsilnějšími stroji si techniku vyzkoušel i tým Manyjak. A ukázalo se, že když vůz jede, tak může zvládnout slušný výsledek. Takže až se od testování přesune k opravdovému závodění, máme se na co těšit. Zatím zvládl jen zkušebních sedm kol pro štěstí. Valtr offroad team dotáhl počáteční nepříznivý výsledek a s Broučkem WINGS přijel do cíle s drobným rozestupem v 53. kole. Ovšem WINGS se do cesty připletl zmiňovaný plot a spolu s ním si přivezli do depa a pak i do cíle dvoukolovou penalizaci. Vítězné body si připsal Wogo team za konečných 56 kol.


Přihlásit se

Created by Bonfire - 2006. Powered by LDU 802