článek z www.offroadmaraton.cz Kdo bude mistrem sezony ještě není jisté Na startovní rošt šestihodinovky aut se postavilo celkem 18 vozů. Mezi stálými účastníky letošního ročníku se objevilo i několik absentérů, např. žlutý Jeep KM Racing Jaroslava Valtra (st. č. 204) nebo Nissan Patrol Evo II CFOR Offroad team Pavla Jakuševa (215). Tým WINGS posílil zelený speciál Hynka a Zdeňka Kellerů (149). Startovní rošt odpovídal průběžnému absolutnímu pořadí podle ujetých kilometrů, které ale ještě není ukazatelem konečného pořadí letošní sezony. Přece jen šlo o jeden ze tří zbývajících závodů. Do první řady se vedle sebe postavily dva silné speciály nad 2000 ccm KUBI team Geneve (220) a KB System offroad team (277), společně s buginou RTR Projects (40). Další dva malé speciály do 1000 ccm, EMU team CZ (99) a Arctic cat by KM Racing s Dušanem Randýskem (55), stály ve druhé řadě okolo Broučka WINGS teamu (244). Start byl pořádně ostrý, trychtýřem na konci startovní roviny se protáhlo maximálně jedno auto. KB System vyrazil jako první, za ním KUBI team a opatrně se protáhl okolo velkých strojů i Tomáš Miniberger z RTR Projects. KB System si ale vedení udržel jen půl kola, jejich Special K-2 zul přední gumu a musel okamžitě do depa. Zaváhání ihned využil KUBI team, který se protáhl na přední pozice a z těch už neodstoupil. Bílý Range Rover fungoval i tentokrát skvěle a bez jediné závady, Mirek Kubiček i Broňa Franc si trať dokonale užili a s celkovými 73 koly zvítězili v kategorii i absolutně. „Našel jsem si na horizontu v dálce jeden domek, na který jsem se vždycky zaměřil a tam jsem to poslal,“ odpověděl po závodě Mirek Kubiček na otázku, jak se popasovali s klouzavým sjezdem u servisní zóny. O čtyři kola pomaleji, ale také v podstatě bez komplikací, projel šestihodinovkou WINGS team s Broučkem. Chtělo by se říct překvapivě, modrý speciál má velmi dlouhý rozvor a na úzké kaskády s prudkými vracečkami se stěží vešel. Velká auta obecně ale předvedla skvělou manévrovatelnost a díky dobrým rejdům se jim v těchto pasážích dařilo lépe než buginám. Třetí místo ve velkých speciálech uhájil WOGO team, který ještě před startem hlásil, že má problémovou převodovku a „čekal, jak to dopadne“. Dopadlo to dobře, zvládl 67 kol. Ze zadních pozic na něj po havárce dorážel KB System offroad team, Přemek Rejdík jako poslední střídající pilot hnal auto „na hraně“, v posledním kole mu ale došel benzín a KB System se definitivně usadil na čtvrtém místě. Jarda Valtr dojel pátý. Oproti loňskému roku, kdy po tomto závodě byl KB System offroad team prakticky mistrem, jde o divácky vítanou změnu, která závod zatraktivnila. O co větší radost mají diváci, o to méně se radují v týmu. Nic ale ještě není ztraceno. KB System v dosavadním pořadí sezony v kategorii drží druhé místo se sedmibodovou ztrátou na první KUBI team Geneve. Třetí WINGS team zaostává o pouhé čtyři body za KB Systemem. Tady je ještě o co bojovat. Slabší kategorie do dvou litrů byla slabě obsazená, tři registrované speciály garantovaly každému pohár. Výsledek navíc ovlivnila porucha WINGS teamu, když modrá Vitara (144) zůstala v šestém kole stát s vylámaným diferenciálem na nepřístupném místě a do závodu už dále nezasáhla. Druhé auto WINGS teamu v kategorii, zelená Samuraika (149), si vedla o poznání lépe, ujela celkem 17 kol a pro závadu skončila hodinu a půl před koncem maratonu. Vítěz kategorie, KB System offroad team (177), měl tak cestu za pohárem usnadněnou. Po 34 kolech se rozhodl auto šetřit a počkat do konce klání. Jistě i proto, že v celkovém hodnocení seriálu dle počtu ujetých kilometrů je s tímto autem až sedmý a šanci probojovat se na špici je již velmi malá. Jestliže předchozí kategorie byla spíše poklidnou projížďkou, kategorie do 1000 ccm se nesla ve znamení nádherných soubojů a předjíždějících manévrů. Posádky bugin se těšily na rychlou a tvrdou trať a bahno jim v jejich práci vůbec nepomáhalo. Navíc trať byla po motorkách a čtyřkolkách pořádně rozbitá. Nejčastějším důvodem pro návštěvu depa tak byla závada na zavěšení kol. Tomáš Miniberger s Dušanem Randýskem doslova letěli a podařilo se jim ujet ostatním. Randýskovi závod v tomto směru vyloženě vyšel, technika, kterou testuje na Dakar, ani na chvíli nezlobila a výsledných 62 kol mu zajistilo jasné vítězství v kategorii. Zmiňovaná závada na zavěšení potrápila druhý tým v pořadí, RTR Projects. Černý Wildcat se objevil v depu s ustřiženým šroubem, který mechanici nemohli dlouho nahradit (nakonec pomohla rozborka hlavy přívěsného vozíku). Smůla, zvlášť když krátce před závadou zajel Miniberger společně s Randýskem nejrychlejší kolo závodu (čtyři minuty přesně). Kromě prasklého řemenu variátoru už ale RTR nic nekomplikovalo cestu do cíle, ujetých 45 kol bohatě stačilo na druhé místo. RTR jako letošní nováček maratonu v této chvíli vede kategorii s náskokem šesti bodů a poslední dva závody pro něj budou nesmírnou výzvou. Třetí místo v kategorii získal EMU team CZ (99), který trápily četné poruchy a po třech a půl hodinách musel auto odstavit na vozík. Do té doby ale nakroužil slušných 23 kol. Oproti Milovicím se nedařilo Pepu Macháčkovi s Pepou Voříškem v jejich Arctic Catu se startovním číslem 10. Pro technickou závadu skončili po 11 kolech a Pepa Macháček, který se těšil na poslední dvě hodiny závodu, si za volant ani nesedl. Kategorie Amatér byla slušně obsazená, celkem pět týmů napříč polem a první tři z nich dokázaly držet krok se špičkou. Rudý Deffender Offroad centra Jase byl opět v plné síle, bez problémů se prodíral komplikovanou tratí a se 48 koly zvítězil. Neuvěřitelný výkon předvedl pronásledovatel Offroad centra Jase (260), tým Záchranáři (111). Motivaci měl více než silnou. V Milovicích si vybral kotel smůly, když o pouhé jedno kolo nesplnil limit 35 % celkového počtu kol vítěze a musel se spokojit s polovičním přídělem bodů. V drnovické pískovně ale bylo všechno jinak. Černý Jeep Cherokee držel jako pevná víra, ujel 46 kol a 12 bodů týmu pomohlo na druhé místo v letošním hodnocení kategorie. Průběžně vedoucí tým Kamionservis měl v Drnovicích technické problémy a se 42 body bral bronz. Pozice Kamionservisu jako lídra kategorie je ale s náskokem 37 bodů neotřesitelná. Absolutní pořadí aut v této sezoně nyní vede KUBI team Geneve, který má se svými 1693 kilometry najeto o 181 km více než druhý KB System offroad team (277). Na třetím místě se nově umístil Rally#Cat by KM Racing s Dušanem Randýskem v čele, jež o pouhé tři kilometry předstihl svého hlavního soupeře v kategorii, tým RTR Projects se 1445 km. Pátý WINGS team (244) ztrácí na buginu RTR jen 46 km. Do konce letošního OffROAD Maratonu zbývají už jen dva závody. Ten další se jede 12. října v Janovicích na Klatovsku. Všichni závodníci doufají, že bude alespoň trochu méně pršet. Těšíme se na vás. -mik- |
Přihlásit se
Created by Bonfire - 2006. Powered by LDU 802