článek z www.offroadmaraton.cz MOTORKY První se do pískovny v Drnovicích vydali motorkáři Do krásného písku se vydala šedesátka motorek a piloti si ho do sytosti užívali. Nemohl se vymyslet lepší začátek dne než sezvání motorkářů na rozpravu ve chvíli, kdy se nad obzorem vyhouplo slunce. Přísná zima v tu chvíli pomalu odkráčela a všechny čekal moc pěkný závod na náročné trati. Tři kilometrová trať nebyly zrovna moc dlouhá, ale byla o tím víc náročnější. Nechybělo bahno, tvrdší rovinky i krásně nakypřené zatáčky. A v těch se začaly vyrývat koleje, v nichž ledaskdo uvíznul, ne-li rovnou upadl. Dlouho se zdálo, že trať závodníkům hodně sedla a že závod proběhne bez újmy na zdraví. Bohužel, v samotném závěru přece jen sanitka zasahovat musela. Nakonec absolutně nejrychlejším byl Dan Galia (Mistr Moto E1), který najezdil 57 kol, což bylo o dvě více než Pepa Jaroš, vítěz kategorie Mistr Moto E2. Dan měl i nejrychlejší okruh za 3,09 min. A to byl obrovský rozdíl na mnohé, kteří měli čas na kolo mezi 4 a 5 minutami. Trať se obecně všem moc líbila… QUAD Začátek náročného závodu čtyřkolek poznamenal dramatický start Už v zaváděcím kole došlo k nehodě, a to byl jen začátek. Krizové místo na trati nemohlo zvládnout ani šest traťových komisařů na jednom místě. A to hlavně díky neukázněnosti některých závodníků a jejich neponaučitelnosti. Do drnovické závodu čtyřkolek se přihlásil na osmdesát strojů. A drama to bylo hned od začátku. Už v zaváděcím kole se převrátil David Polišenský a vyjížděla k němu sanitka. Se startem se tedy muselo čekat, než opustí trať. Někteří závodníci měli velké potíže projet vydrápanými kolejemi po motorkách, takže hned v první, respektive ve druhé zatáčce se jich několik zaseklo. Ani obětaví traťáci neodvrátili zadrhnutí druhé vlny startu, ale to už startovala třetí! Než se všichni vymotali z pasti, utíkaly nekonečné vteřiny. Když se trať konečně uvolnila, mohla být odmávnuta další vlna (kategorie), ale z ní opět někdo zůstal viset v hlubokých kolejích. A další kategorie musely znovu čekat. To už se ale první startující rychle blížili k místu startu. A tak poslední dvě startující kategorie musely počkat na mezeru mezi už jedoucími čtyřkolkáři a uvolněnou krutou zatáčku. I oni se nakonec dočkali. Ovšem svou daň si ostrá levotočivá zatáčka vybírala téměř v každém kole. Nouze nebyla o různé vystupování ze strojů či o jejich převrácení. Své o tom ví i vítěz kategorie do 300 ccm Pavel Režný. Ani na nové trati a netradičním písku nenechal nikoho na pochybách Martin Miřejovský, který se 49 koly zvítězil ve své kategorii Mistr Quad SP i absolutně. Druhý Franta Novotný měl 47 kol stejně jako vítěz kategorie Mistr Quad 4x4. I čtyřkolkáři odjížděli po vyhlášení výsledků spokojeni s pěknými závody. AUTA I na auta svítilo v Drnovicích slunce Závod aut přilákal testující posádky z nejvyšší soutěže, tedy Dakaru s velkým D. Mezi maratonský peloton se v Drnovicích zařadil Pepa Macháček i Dušan Randýsek a Vlasta Tošenovský, kteří přijeli na ideální trať testovat své stroje Arcic Cat, připravované pro nadcházející Dakar. Na startu jsme viděli i další nové tváře. Ostravský Wings Team posílil i v kategorii Amatér a přivezl s sebou tým Student´s, který přijel s moc pěkným Range Roverem. Objevil se po delší době i David Polišenský s mohutným Mercedesem. Na trati se odehrávaly krásné souboje mezi LandRovery v Amatérské třídě Autocentrum JASE a Kamionservis. Ale zrovna tak mezi Macháčkem Randýskem a Bóža týmem. I ostatní si užívali zajímavou trať plnými doušky. Například Option 4x4 byl v neuvěřitelné kondici a proháněl ostatní. Byla to ale labutí píseň a odešel jim motor. Dlouho finišoval boj o celkové prvenství mezi KB Systémem nad 2000 ccm a KM Racing v podobě Dušana Randýska (Speciál do 1000 ccm). Ale Bouráci překvapili možná i sebe a překonali KB Systém. V poslední hodině jen nepatrně ztráceli se svou Suzuki dvě kola na Randýska. |
Přihlásit se
Created by Bonfire - 2006. Powered by LDU 802