Datum: 11.11.2011 - 12.11.2011
 


článek z WWW.OFFROADMARATON.CZ

OffROAD Maraton 2011: Známe vítěze letošního seriálu!

V Milovicích ve středních Čechách se druhý listopadový víkend uzavřela jedenáctá sezona MČR v Offroad Maratonu. Tradiční lokalita bývalého tankodromu doznala jistých změn, o to víc ale byly finálové jízdy zajímavější a v mnoha kategoriích panovalo napětí až do samotného konce.
Oproti minulým ročníkům se maratonská trať posunula o pár kilometrů bývalým vojenským prostorem dál, tradiční motivy Hartovy války tak vystřídaly nekonečné louky, protkané zrádnými roletami, kalužemi, lesními úseky i rychlými rovinkami. Celkem šest kilometrů tratě tak nabídlo dostatek vyžití pro všechny kategorie jezdců, od elitních střelců až po „hobíky“.

Jasná obloha a třeskutých pět stupňů pod nulou přivítaly jezdce prvního závodu. Rovná devadesátka motorkářů se postavila na start podle kategorií a v osm hodin ráno vyrazila na trať. Jasným favoritem letošního ročníku byl matador Lubomír Vojkůvka z IR 2012 , který neponechal nic náhodě, do závodu se vrhl s vervou sobě vlastní a dojel si pro vítězství v kategorii Mistr Moto E2 i absolutní vítězství. A to dokonce s náskokem kola na vítěze kategorie Mistr Moto E1. Na druhém místě dorazil do cíle Tomáš Coubal z Coubal racing MX team a třetím Michal Tesařík z Golem sport. Bohužel pro Vojkůvku, čtyři absence omluvené zraněním v jarní části seriálu znamenaly velké bodové manko a ani jeho dominance v posledních kláních mu nemohla zajistit první místo v seriálu. To obsadil právě jeho rival Michal Tesařík. Lubomír Vojkůvka bral druhé místo a třetí Miroslav Otáhal z Enduro Zábřeh.

Lubomír Vojkůvka, Mistr Moto E2, st.č. 100:
„Jelo se moc dobře, a i když trať byla rozbitá, líbila se mi více, než ta kousek vedle v uplynulých letech. Počasí také vyšlo, přestože mrzlo a zima lezla pod nehty. Po půl hodině se ale jelo dobře, konkurenci jsem moc neměl - Dan Galia nepřijel. Vše fungovalo, jak mělo. Škoda jen, že mi letos unikly dva závody kvůli zlomenému kotníku. Ty mi nyní na konci chyběly. Snad to vyjde příští rok!“

Kategorie Mistr Moto E1 byla ve znamení boje do posledního kola, jezdci na prvních třech pozicích ujeli v Milovicích shodně po devatenácti kolech a rozdíl mezi nimi byl necelé tři minuty. Nejlépe si s nástrahami tratě poradil Jakub Špaček z Motorestu Nučnice, druhý dojel František Faflík ml. z Fanfan týmu a třetí Radek Havlíček. Pro Radka bylo třetí místo v Milovicích potvrzením jeho letošní formy, stejné místo obsadil i v celkovém hodnocení seriálu s celkem 142 body. Ty znamenaly ztrátu pouhých osmnácti bodů na druhého Josefa Jaroše. Oběma ještě o další kus uskočil letošní lídr kategorie Mistr Moto E1 Dan Galia z RD racing, který se Milovic neúčastnil a přesto zvítězil v celkovém hodnocení se 185 body.

Dan Galia, Mistr Moto E1, st.č. 3:
„Sezonu jsem ukončil o závod dříve, protože letošní motorku už nemám a tu na 2012 ještě musím připravit. Na další sezonu se chystám i já. Začal jsem zimní fyzickou přípravu s osobním trenérem, běhám, plavu a tak dále. Letošní sezona se mi moc líbila, vyšlo počasí, ani jeden závod nebyl na blátě nebo v extrémní zimě. Jen ta letošní sbírka druhých míst... Udělám vše pro to, aby příští rok byl lepší. A ještě zvažuju, že pojedu na silnějším stroji v E2, protože jsem tři roky po sobě jel v E1.“

Stejně jako v E1, i v kategorii Mistr Moto Veterán se první trojka najela stejný počet 18 kol. První místo získal Pavel Nusko z Motoklub Bílina, který o dvě minuty ujel Radimovi Drgovi. Třetí místo patřilo v Milovicích Miroslavu Kukrálovi ze SMS Enduro Tábor. A poslední dva jmenovaní jezdci se prošli na stupně vítězů ještě jednou. Radim Drga se s celkovými 178 body stal vítězem celého seriálu ve své kategorii a o devět bodů za ním ho následoval Mirek Kukrál. Na třetí místo se vmáčkl Stanislav Dobiáš s celkem 147 body.

Pohárová třída nabídla bezpočet krásných soubojů, vždyť jen pohárové E2 byly obsazeny celkem sedmadvaceti stroji! Zlato v této kategorii bral po dramatickém finiši Zdeněk Fertig z Hyena Bikers, který svému stájovému kolegovi Honzovi Šafránkovi ujel o necelé tři vteřiny. Třetí místo obsadil se ztrátou kola Petr Jakubík. Celkové seriálové vítězství v kategorii potom bral Radek Tůma z Moto Live Ufo Team se 140 body, se ztrátou pouhého bodu byl druhý Jiří Štědroňský z Enduro team Nepomuk a třetí místo s odstupem dvaceti bodů obsadil Lukáš Krejčí z Enduro Zábřeh.

Kategorii Pohár Moto E1 dovedl do cíle s 18 koly Jan Rudolf z Enduro Klubu Strenice, který ujel svému pronásledovateli Petru Svobodovi z Racing Blade o necelých 40 vteřin. Třetí místo a 17 kol je statistika Erika Blažka z Domina teamu. V celkovém pořadí seriálu skončil na prvním místě Patrik Neliba z MX Lhotky, který se stal zároveň vítězem kategorie starších juniorů a dovedl tak svůj letošní triumf k dokonalosti. Na druhém seriálovém místě skončil Petr Svoboda a třetí byl Jiří Svoboda z Dr. K racing teamu.

Patrik Neliba, Moto junior starší a Pohár Moto E1, st.č. 74:
„Proč jsem vyhrál obě kategorie? Možná proto, že mám silnější motorku, než mí soupeři, podporu rodičů a dobrou fyzickou přípravu. I když i ta dostala zabrat, hlavně v Ústí na čtyřhodinovce. Byl to náročný závod, ale dvojnásobný počet bodů se mi vyplatil. Poháry mám u sebe v pokoji a je pravdou, že už je nemám pomalu kam dávat. Ale nějaké místo tady ještě je. Příští sezonu určitě pojedu, jen nevím, zda nepřejdu do silnější kategorie. Ještě uvidím.“

Pohárové veterány dovedl v Milovicích do cíle Pavel Polák z Motolive, který ujel celkem osmnáct kol. Stejný počet a ztrátu pouhých 17 vteřin přivezl do cíle druhý Zdeněk Reichl z Czert CZ, třetí místo připadlo Pavlu Prchalovi z Motoklubu Bílina. V celkovém hodnocení seriálu zvítězil v této kategorii Jan Fiala z FK CARS Racing (mimochodem v Milovicích na 4. místě), který v sezoně nasbíral celkem 172 bodů. Druhé místo bral František Jezbera z Etelexonu za celkových 145 bodů, na třetím se umístil Jaroslav Novák z Enduro Škrdlovice se 127 body.

Kategorie Starších juniorů byla vypsána na šedesát minut. Nejlépe si s nástrahami tratě poradil už zmiňovaný Patrik Neliba. Druhé místo obsadil Tomáš Lukeš z Moto Klub HAM Zlaté hory, třetí byl Pavel Holan ml. z Moto Klub Bezinka Kamýk. První místo celkově tedy připadlo za skvělých 200 bodů Patriku Nelibovi, druhý v sezoně skončil Jiří Czeller z Moto Klub Bezinka Kamýk (152 bodů) a třetí místo získal za 144 bodů Pavel Holan ml.

Motorky daly trati v Milovicích řádně zabrat a jezdce dalšího sobotního maratonu, dvouhodinovky čtyřkolek, čekal pořádný fitness ve stupačkách. A nejen to, favoritům se v Milovicích moc nedařilo. Prostor tak dostali jezdci, které jsme standardně vídali v hlubších místech pořadí. První z odstoupivších favoritů byl Martin Miřejovský z MM Quad teamu. Jeho LTRo snad poprvé zazlobilo, Martin rozsekal rozetu i řetěz a spadl až na 13. místo ve své kategorii Mistr Quad SP. Pozornost se tak mohla upřít na bitku o první místo mezi Josefem Brandem z ASP Group racing teamu a Pavlem Ulmanem z Andymotors. Ti nakonec projeli cílem právě v tomto pořadí. Josefovi se půl minuty před koncem podařilo proklouznul do posledního kola a nasbíral jich tak celkem 19. Na třetím místě v kategorii skončil Otakar Vávra.

Josef Brand, Mistr Quad SP, st.č. 75:
„Byl to dobrý závod, i když na rozbité trati. Měl jsem několik renonců. Na startu mi stroj nechtěl chytit, pak jsem ho ucpal v kaluži, zůstal viset na náspu, dvakrát mi chcípl. Ale řekl jsem si, že to chci vyhrát a vyhrál jsem. Ani nevím, jak na tom byli ostatní, dopředu mě hnala touha zvítězit. Sice jsem absolutně vyhrál první a poslední letošní závod, ale mohlo to být lepší. Jednou jsem chytil strom, jednou jsem rozbil stroj... Bylo to nahoru a dolů.“

Nevydařený poslední závod neměl u Martina vliv na celkové pořadí v seriálu. S náskokem více než 50 bodů zvítězil v kategorii a bral i pomyslnou cenu za nejvíc absolutních vítězství v průběhu roku (šest z osmi). Druhou příčku obsadil Květoslav Sochor z Galaxybike se 151 body a třetí Tomáš Hruška z Team Max 2 (144 bodů).

Martin Miřejovský, MM Quad Team, st.č. 30:
„Nad míru mi přálo štěstí, kalíšek smůly jsem si vybral až v posledním závodu, skončil jsem celkově šedesátý pátý! Měl jsem defekt s řetězem. Nejdříve jsem se nemohl rozjet, tak mě kluci předjížděli, pak jsem začal zrychlovat a předjíždět, jenže při jednom manévru za časomírou jsem vjel do prachu a kamení, které mi vlítlo do řetězu a celé se to tam zašmodrchalo. Snažil jsem se to řešit a ještě jsem se dvakrát vrátil na trať, ale jen na chvíli a v osmém kole jsem skončil úplně. Jinak ale skvělá sezona! V té další se budu snažit, aby byla stejná jako letos. V naší kategorii je velká konkurence, tak doufám, že mi bude přát štěstí jako dosud.“

Kategorii Mistr Quad 4x4 ozvláštnil létající přízrak v bílém smokingu, Josef Hort z Galaxy4bike. Partner milovického závodu pozdě vystartoval, potom se pět kol honil s ostatními na trati, aby se s jistotou svého seriálového umístění věnoval tvorbě „repre“ fotek. Stejně jako u Martina Miřejovského si spousta hobby jezdců vykládala v depu, jak pojezdili v Milovicích Horta. A proč ne, pozornost závodu se tak přenesla na čelo, kde Petr Svoboda z Can-Am X-TEAM Yellow s minimálním náskokem 21 vteřin zvítězil nad Martinem Švandou z týmu MQ Hlinsko- Čtyřkolky Tišnov – Quadservis Špak –VALID quad . Toho se do poslední chvíle držel i František Šíma z Quad team Malotice, špatně ale načasoval tankování a musel se spokojit se třetím místem. Seriálově v kategorii zvítězil a proudy sektu byl oslavený Josef Hort (198 bodů), titul vicemistra si odvezl domů milovický vítěz Petr Svoboda se 184 body a třetí místo připadlo Frantu Šímovi za 172 bodů.

Kategorie Mistr Quad Veterán obvykle bývá nabitá souboji do poslední minuty. Nejinak tomu bylo v Milovicích. Vladimír Novotný z AMK Třemošnice potvrdil svoje kvality a dojel do cíle jako první. Drama se ale odehrávalo za ním. Vladimír Kodi z CanAm Red team Tišnov si myslel na stříbro, když pod ním povolil jeho CanAm. S podvozkem na zemi se stal kořistí Honzy Bažanta z IR 2012, který mu nakonec ujel o půl minuty. V seriálovém hodnocení jednoznačně zvítězil Vladimír Novotný se 225 body a uzavřel tak sezonu bez jediné porážky. Druhé místo o pouhé dva body připadlo Vladimíru Kodimu (178 bodů) a třetí Honzu Bažantovi se 176 body.

Vladimír Novotný, Mistr Quad Veterán, st.č. 12:
„Já říkám, že je to zázrak! Na druhou stranu, když jsem jezdil s mladýma, byl jsem kolem pátého místa, teď jezdím s veterány a vyhrávám. Na čtyřkolce jezdím od devadesátých let. S Pepíkem Macháčků a Martinem Miřejovským jsme z jedné vesnice, takže když Pepík tehdy přitáhl první čtyřkolku z Itálie, tak jsme při první příležitosti začali jezdit a chytlo nás to. Je ale jasné, že s Pepíkem se nyní nemůžeme srovnávat, on na Dakaru ujede 10 tisíc kilometrů. Říkáme, že to, co on nacouvá, to my ani nenajezdíme... OffROAD Maraton jezdím od začátku, co existuje, takže určitě půjdu do další sezony. A bylo by skvělé, kdyby se zvětšila konkurence v kategorii, a to nejen počtem, ale kdyby do ní přibyli mladší kluci, než jsem já, a mohli jsme se více honit. To víš, v našich letech máme čtyřkolky jako koníčka, jak se říká pro chuť.“

I dvacet jedna strojů kategorie Pohár Quad SP slibovalo pěknou přetahovanou do posledních kol. A jezdci tento předpoklad splnili do posledního puntíku. Ollie Roučková z Addinol BIG SHOCK! Teamu měla sice nejlepší start z pole, ale zastavil ji přetržený řetěz. Na první místo se tak prodral Karel Mařík ze Speedy company, mimo jiné i vinou jezdecké chyby Jiřího Šefrny, který do té doby jezdil výborně. Druhé místo připadlo Dominikovi Škarkovi z Domina teamu. Pořadí v seriálu se rozhodovalo až v Milovicích a celkový počet bodů potvrdil silnou konkurenci boje do poslední vteřiny - mistr i vicemistr nasbírali shodně 153 bodů. Platí ale pravidlo vítězství v posledním závodě, které posunulo Karla Maříka ke zlatému poháru mistra. Stříbrný v kategorii byl celkově Patrik Vítek z Quad racing Skořenice, který v Milovicích skončil těsně pod bednou. Bronz v letošní sezoně vyjezdila vynikajícími výkony Ollie Roučková.

Traktory nad 500 ccm dovedl v Milovicích do cíle Josef Maňásek z týmu Auto Pepa, který na svém CanAmu ujel o necelou minutu svým pronásledovatelům. Druhé místo obsadil Petr Špak z Quad teamu TÁBOR - Quad Servis Špak-Autoskla Klik, kterému o půl minuty nestačil třetí Martin Ševčík z Ševča teamu. V celkovém hodnocení ale nikdo z borců nemohl ohrozit mistra kategorie, Petra Špaka, který kromě absence v Ústí nad Labem a druhého místa v Milovicích vždy sbíral plný počet bodů za svá vítězství, celkem 220. S velkým odstupem se vicemistrem stal Libor Horák z Horák týmu, třetí místo celkově obsadil Martin Ševčík.

Trojice závodníků se postavila na start kategorie Pohár Quad do 500 ccm, bezpečně nejrychlejší byl Marek Toul z Cectek teamu, kterého s odstupem pěti kol kontroloval Michal Řezníček z Polaris teamu. Třetí místo připadlo Jiřímu Batovci ml. z Vype Emu teamu, který ze závodu po třetím kole odstoupil kvůli zdravotním potížím. Celkové hodnocení malých traktorů přesně kopíruje výsledky milovického závodu. Marek Toul získal titul mistra se ziskem 197 bodů, druhý Michal Řezníček vyjel za sezonu 178 bodů a třetí Jiří Batovec ml. 145 bodů.

Pohár Quad do 300 ccm se stal v Milovicích kořistí stále lepšího Adama Šabaty z Wings Quad teamu, který o 9 vteřin ujel Jiřímu Zbořilovi z JZMotoservisu. Třetí místo se ztrátou kola získal Štěpán Urbanczyk, stájový kolega prvního Adama. V rámci seriálového hodnocení ovládl třístovky Zdeněk Husák z ASP Group racing teamu se 188 body, ztráta pouhých šesti bodů znamenala velmi hodnotné druhé místo pro Adama Šabatu. Trojici doplnil se 158 body Honza Režný, také z Wings Quad teamu.

Starší junioři bojovali, stejně jako jejich jednostopí předchůdci, jednu hodinu. Dominik Škarka, který byl druhý ve velké kategorii Pohár Quad SP, jasně zvítězil i v juniorské kategorii. Druhý byl Tomáš Šefrna a třetí Petr Sýkora ml., oba se Suzuki team Bohutín. Celkově si Dominik Škarka pohlídal jasné vítězství a pohár mistra s náskokem 33 bodů na druhého Matěje Šrajera ze Superwinch - Manyjak. Třetí místo obsadil zmiňovaný Tomáš Šefrna se ziskem 144 bodů.

Ani v Milovicích nechyběly závody dětí a mladších juniorů na jednodušší trati, která vedla částečně ve stopách dospělých jezdců. Mladé naděje motorsportu si tak mohly vyzkoušet celou startovní rovinu, rozbitou roletu hned za ní i technické pasáže mezi stromy. Dětskou čtyřkolku nejlépe v Milovicích zvládl Tomáš Vašátko IR2012, který si tak pojistil před Jakubem Hruškou z Teamu Max 2 vítězství v celkovém hodnocení seriálu. Druhý na milovické trati byl Adam Veselý z MSK Panská skála a třetí Dominik Kalouner z Panda Quad teamu. Za mistrem sezony Tomášem Vašátkem bral titul vicemistra Kuba Hruška a třetí místo celkově obsadil Adam Urban z Urban autodoprava.

Kategorii mladších juniorů dovedl po deseti minutách do cíle Michal Seňko z Moto Sport Klubu Panská skála. Druhý Dennis Šetek z Dennis racing týmu se do cíle přiřítil o pět vteřin později. Třetí místo získal Honza Páník z Autodoprava – Páník Petr. Celkově to byl právě Honza Páník, který si pravidelnou účastí a dobrými výsledy v seriálu vyjezdil mistrovský titul. Pohár vicemistra bral Dennis Šetek a třetí místo Jakub Nejedlý z Emu teamu.

Dětské motorky i v Milovicích dovedl do cíle Šimon Kovalovský z Moto Klubu Bezinka Kamýk a zajistil si tak nepřetrženou šňůru vítězství v letošním ročníku. Celkem 225 bodů znamenalo absolutní dominanci v seriálu a jasný mistrovský pohár. Na posledním závodu druhý a třetí byli se ztrátou kola Adam Kytka z Pitbull teamu Kunratice a Ondřej Pantoflíček z Moto 98. Seriál tedy vyhrál Šimon Kovalovský, vicemistrem se stal Jaroslav Novák ml. z Enduro Škrdlovice a třetí místo celkově obsadil Jirka Nacházel z týmu Etelexon. Nejrychlejší tři jezdci v mladších juniorech najeli shodně 9 kol. První dojel Jiří Pokorný z MX Bakov, když ujel o pět vteřin Jiřímu Czellerovi z Moto Klubu Bezinka Kamýk, za ním s pouhou vteřinou ztráty dorazil jeho stájový kolega Michael Cibulka. V celkovém hodnocení zvítězil Jiří Czeller s celkem 200 body, Míša Cibulka získal titul vicemistra a bronz Stanislav Krahula z Motobahnaci.

Po dojezdu nejmladších offroaďáků se na start začala řadit auta. Krásná účast celkem 21 strojů už dopředu slibovala parádní závod. A to i přes malou účast v rámci kategorie speciálů do 1000 ccm, kde startovaly pouze dva týmy. Specialita letošního ročníku, startovní rošt podle absolutního počtu ujetých kilometrů, opět krásně míchal pořadím napříč kategoriemi. V první řadě stály tři speciály nad 2000 ccm – KB Systém, Wings team a DTV Radíkovice doplnění o menší speciál Bobr týmu, ve druhé řadě už se s Kubi týmem mísil amatérský Land Rover Offroad centra Jase nebo speciály do 2000 ccm Wings týmu a Šadové.

Start se parádně povedl KB systému, který má díky svému osmiválci Audi 4,2l neskutečný zátah. Za nimi se o pozici prali Wings tým a DTV Radíkovice a z druhé řady startující Kubi tým Geneve. Na čtvrtou postartovní pozici se posadil Bobr tým. Ve svém speciálu mají o něco kratší jedničku, takže neakcelerují tak rychle. Navíc Bobři jsou staří matadoři a vědí, že přetlačovaná s velkými speciály nedělá Drahomíře (romantické jméno jejich speciálu Nissan 2.0l) dobře. Hned v nájezdu do první zatáčky smutně chyboval Autolive tým, když se svou buginou trefil břízku, pochroumal nápravu vozu a jejich první kolo zaznamenala časomíra v délce 57minut. Parádně toho dokázali využít Vype Emu tým, který sice měl problémy s buginou ještě před startem, ale rychlým servisem ji postavil do kondice a nakonec díky zisku 21 kol v Milovicích zvítězil. Vítězství je o to cennější, že body z Milovic dokázaly Vype Emu tým posunout o příčku výše v rámci seriálového pořadí. Zatímco buginy servisovaly, na trati v Milovicích se tvrdě bojovalo. Vždyť některé kategorie nebyly vůbec rozhodnuty a v celkovém hodnocení KB Systém offroad team ztrácel na Bobr tým jenom 57 ujetých kilometrů.

KB systém v průběžném pořadí ztrácel pořádnou porci bodů na Kubi tým, přesto se Vlasta Forejt za volantem červeného speciálu snažil o maximální smazání manka. Neskutečnou bitvu tyto týmy předvedly hned v nájezdu do druhého kola. To už se Kubi tým stihl prokousat startovním polem až na druhou pozici a pravotočivou zatáčku s nájezdem na startovní rovinu vyjížděla obě auta bok po boku. Ke smůle pilotů byla startovní rovinka zakončená pekelně rozbitou roletou a kdo do ní vletěl naplno, přišel o podvozek. Ne ale Mirek Kubíček. Podržel plyn Range Roveru Dakar o vteřinku déle, než si to dovolil Vlastimil Forejt v KB speciálu, a zatímco Vlasta musel kvůli tvrdému nastavení podvozku brzdit, Kubíček s lehkým ťuknutím brzd polknul první dvě vlny a ladně se protáhnul na první místo. Okolo stojící diváci se neubránili spontánnímu potlesku a uznalému mručení. Bohužel moc platné to Kubi týmu nebylo. Po 22 kolech se jim zaseklo řízení, půl hodiny repasovali v depu, ale po návratu na trať se situace opakovala a Kubi musel ze závodu odstoupit. Čtvrté místo tak s celkovým ziskem 23 kol získal tým Petra Borče Fajn rádio a na třetí vystoupili s celkem 26 koly DTV Radíkovice. Radíkovičtí po roce ladění svého speciálu Korando konečně autu naložili, na tvrdé trati ale vytloukli tlumiče přední nápravy, zcela se jim zbortila konstrukce zavěšení tlumičů. Ty se pak začaly vytloukat přes kapotu a museli být úplně odstraněny. Poslední symbolické kolo tak DTV odjeli pouze na torzních tyčích.

Druhé místo v kategorii velkých speciálů zaslouženě obsadil Wings tým. Kromě utržené tyče řízení, kterou rychle opravil hned na trati, neměl výraznější problémy a 28 kol se ztrátou pouhých dvou kol na vítěze je toho důkazem. Wingsové před závodem pošilhávali po lepším seriálovém umístění, pro optimální konstelaci by ale potřebovali technické problémy KB systému a vlastní umístění na bedně. Druhé se podařilo, ale první ne. Proto si nejvyšší příčku, i jako oslavu končící sezony, nadělil již zmíněný KB systém offroad team. Celkem na tvrdé a technické trati ujel 30 kol, tedy přes 150 km a jasně si pojistil celkové umístění.

Také ve Speciálech do 2000 ccm se Wings týmu dařilo. Okřídlená Vitara předvedla se Sašou Semenovem neskutečnou závěrečnou bitku s Auto Magma týmem, a i když to na chvíli vypadalo, že spolu posádky sto let nepromluví, vše se v dobré obrátilo a plechy se vyklepou... Magma skončila čtvrtá a Wingsové se s náskokem 15 vteřin prohnali pod cílovou šachovnicí třetí. Druhé místo brali Šadové. Jejich malému autu technická trať vyhovovala a kromě utrženého tlumiče mohli jezdit bez potíží. Tým Mirka Eismana si připsal 29 kol a jasně se tak vyrovnal velkým speciálům. Vítězem kategorie a také absolutně se stal Bobr tým s celkem 31 koly. Bobři potvrdili letošní neskutečnou formu a přepsali historické tabulky svého účinkování v Offroad maratonu. A tak zatímco Jiří Herb potvrzoval své rozhodnutí ukončit své působení v maratonech, Lubánek Pokorný už rozvíjel myšlenku na auto nad 2000 ccm. A to by rozhodně rozvířilo už tak dost neklidné vody této kategorie.

Poslední kategorie, Amatér, potvrdila letošní naprostou nadvládu Offroad centra Jase, které zajelo 26 kol a suverénně zvítězilo. Druhé místo patřilo s dvaceti koly Option 4x4 Offroad sport týmu a třetí Kolprox offroad racing týmu, který ozvláštnil celou čtyřhodinovku jako jedna z mála předokolek. V prvním kole jim vypadl kardan, a když se ta samá situace stala podruhé, už se jej ani nesnažili opravovat. Zatímco například v Ústí by to pro ně znamenalo okamžitý konec, rovinatá trať v Milovicích jim dopřála celých 18 kol.

Takový byl poslední závod sezony v Milovicích a takto se jeho výsledky promítly do celkového pořadí jednotlivých kategorií:
Třetí místo v kategorii Amatér obsadili Patrol team Křakov se ziskem 60 bodů. Druhé místo Option 4x4 Offroad sport se ziskem 76 bodů. Suverénní zlato, stejně jako v samotném závodě v Milovicích, získal tým Offroad centrum Jase se ziskem 165 bodů.
V kategorii speciálů klesli kvůli nehodě na třetí místo Autolive – offroad team s celkem 113 body. Na druhé místo se zázračně protlačili Vype Emu team, když nasbírali v sezoně 114 bodů. První místo obsadil Polaris tým, který se sice milovického maratonu neúčastnil, ale i tak mu 120 bodů bohatě stačilo na celkové vítězství.

Tomáš Kočař, Polaris team, Speciál do 1000 ccm, st.č. 1:
„Pro nás to byla vynikající sezona, šest závodů, šest vítězství. Nevím, co víc si přát? Jsem naprosto spokojen. Dokonce jsme byli dvakrát absolutně první. Do další sezony zůstaneme tak, jak jsme, vítězná posádka i vítězné auto se nemění. Letos byla trochu větší konkurence a jsem zvědavý, jestli stoupne i v příštím roce. Zvláště proto, že náš konkurent vyšel s novým autem, o kterém hlásá, že je nejlepší. Uvidíme. My chcete obhájit letošní výsledek.“

Speciály do 2000 ccm byly opravdu v letošním roce nesmírně těsné. Mezi čtvrtým a druhým místem je rozdíl pouhých sedm bodů! Čtvrté místo a celkem 101 bodů získali, mj. i díky bodům z Milovic, Šadové. Třetí místo za 106 bodů v sezoně obsadil Wings tým a ztratil tak pouhé dva body na stříbrné Crazy team offroad Tachov. Suverénně první se se 156 body a zároveň i s absolutním vítězstvím za nejvyšší počet ujetých kilometrů v sezoně stal Bobr tým!

Lubomír Pokorný, Bobr team, Speciál do 2000 ccm, st.č. 107:
„Sezona dopadla nad očekávání, nepovedl se nám jen první závod, kdy auto zlobilo. Ale pak se ukázalo, že vydrží dost a s malými opravami jsme odjeli celou sezonu na výbornou – sedmkrát první. Děkuji celému týmu za kvalitní přístup k celé sezoně a hlavně šéfové - paní Draha se o nás vzorně starala. Poděkování patří i sponzorovi. Auto nyní chceme prodat a příští rok stavět nové
do Speciálů nad 2000 ccm. Pokud ho dostavíme, tak možná pojedeme konec sezony. Vyhráli jsme speciály do dvou litrů, tak proč nezkusit vyhrát i speciály nad dva litry?“

Ve Speciálech nad 2000 ccm získal celkové třetí místo Wings tým, když nasbíral celkem 111 bodů. Druhé místo se 115 body a devítibodovou ztrátou na vítěze získal KB systém offroad tým, který tak neobhájil loňské prvenství. To připadlo zcela po právu za 129 bodů Kubi teamu Geneve, kteří tímto dokonale oslavil letošní návrat do seriálu Offroad Maraton.

Mirek Kubíček, Kubi Team Geneve, Speciál nad 2000 ccm, st.č. 220:
„Perfektní sezona, nebudu říkat, že byla špatná, když jsme vyhráli. Moc bych chtěl pochválit organizaci OffROAD Maratonu za to, že tyto závody dělají, že fungují a že je u nich i spousta zábavy. My s Broňou Francem jsme spokojení a pokud bude možnost, budeme určitě jezdit i nadále. A doufáme, že bude i větší konkurence, abychom se vepředu nenudili... Pojedeme se stejným autem a se stejnou posádkou. Už se těšíme!“

Poslední sada předávaných pohárů slavnostního večera byla pro hodnocení absolutního pořadí napříč kategoriemi dle celkového počtu ujetých kilometrů s hlavní cenou v podobě startovného na Intercontinental Rally 2012 do Dakaru v Senegalu. Cenu pro vítěze a zároveň uznání za „nejdelší uhlíkovou stopu“ si z Milovic odvezl Bobr tým ve složení Jiří Hebr ml., Filip Hebr, Petr Bubrle, Jiří Hebr, Vláďa Engler a Lubomír Pokorný. Celkem Bobr tým najezdil v rámci letošní sezony 2411 km!

Takový byl Offroad Maraton 2011 a jeho vítězové. Všechny motorkáře, čtyřkolkáře i automobilové posádky čeká zasloužený odpočinek, ladění strojů i stavba zcela nových speciálů, aby se v nové sezoně předvedli v nejlepším světle. Nový ročník začíná ve Šternberku 24. března 2012.

-mik-, -lib-


Přihlásit se

Created by Bonfire - 2006. Powered by LDU 802