Datum: 16.09.2011 - 17.09.2011
 


Favorité se rvali o body, KB Systém poprvé vítězem

Šestý díl seriálu OffROAD Maraton se jel v sobotu 17. září 2011 ve Vřesinské strži v Ostravě pod patronátem WINGS teamu. Na zhruba tříkilometrové trati pokračoval ve vítězném tažení Martin Miřejovský na své čtyřkolce, na motorce se nejlépe předvedl Marek Nešpor. Překvapení nastalo mezi automobilovými posádkami, poprvé v tomto roce absolutně zvítězil KB Systém offroad team!

Loni Ostrava připomínala bahenní lázně, letos vyprahlou poušť. Ostravské slunce dokázalo vysušit trať ve Vřesině na troud a oblaka prachu se valila celým areálem. Částečně ušetřeni zůstali první závodníci, v sedm hodin ráno se na vlhkou a studenou startovní rovinku postavili jezdci kategorie motorek. Slabší účast ovlivněná závody v Kamýku a zároveň šampionátem ME znamenala na startu necelou padesátku jezdců.

Nejlépe odstartovali Petr Bačík, Marek Sedláček a Radim Drlík, kteří se v tomto pořadí také prohnali prvním kolem. Bohužel Petrovo nadšení trvalo pouze něco málo přes hodinu, kdy z maratonu odstoupil. Opět vynikajícím způsobem jezdil v Ostravě konečný vítěz kategorie Mistr E2 Libor Vojkůvka a skvěle tak reprezentoval Intercontinental Rally, na zlato dosáhl s 51 koly. Radim Drlík a Martin Sedláček se nakonec prohodili a se ztrátou jednoho, respektive dvou kol skončili na druhém a třetím místě.

Mezi jezdci kategorie Mistr E1 byl po dlouhé době i jeden z matadorů OffROAD Maratonu Marek Nešpor. Na startu své kategorie Mistr E1 si vystřihnul několik desítek metrů po zadním kole a pak už se pustil do stíhání uprchlíků. Markovi trať ve Vřesině svědčila tak, že dosáhl na vítězství v kategorii a s celkem 52 koly i na absolutní prvenství v závodu motorek. Za Markem druhý v kategorii dojel Daniel Galia a třetí Radek Havlíček.

"Nemohu říkat, že to bylo špatné, když jsem vyhrál," usmíval se v cíli Marek Nešpor. "Trať byla technická, pomalejší a hodně rozbitá a závod byl moc náročný na fyzičku. Také se prášilo a hodně předjíždělo. Po startu jsem se snažil dostat do čela, což se mi povedlo, jenomže po půl hodině, jak se říká mezi náma klukama závodníkama, ´mně došly´, tak jsem další půl hodinu trpěl, tankoval, napil se a trochu si dáchnul -, druhou hodinu jsem začal přidávat, předjel jsem do té doby prvního Dana Galiu, udělal si náskok, vydržel to a dojel jako první. Třetí hodinu jsem měl bez soupeřů, ale bojoval jsem s vlastním tělem i s motorkou, protože mi chyběla síla. Kdyby byl Dan trochu rychlejší, tak by mě asi porazil. Mrzí mě, že dojel druhý, protože je to můj kamarád, ale holt to tak dopadlo. Vynahradím mu to tím, že na další závod asi nepojedu", dodal Marek vesele.

V kategorii Mistr Veterán měl na startu velké problémy Daniel Jarnot, který nemohl nastartovat svoji motorku a musel být roztlačován. Ztráta cca 30 vteřin ale pro něj neznamenala velké problémy a v klidu vyjel v Ostravě stříbro. S náskokem dvou kol před Danielem Jarnotem dojel favorit kategorie Radim Drga, třetí byl Miroslav Kukrál.

Pohárová třída přinesla jasné vítězství v kategorii E2 pro Matouše Kryla, jeho 51 kol znamenalo srovnání výkonu s mistrovskou třídou. Se ztrátou celých sedmi kol byl druhý Jiří Štědroňský, třetí Lukáš Krejčí.

V kategorii E1 byl rozdíl výrazně menší. 45 kol stačilo Matěji Kudelovi na 1. místo, druhý byl Josef Stašek ml. se ztrátou dvou kol a třetí o další kolo pozadu Petr Svoboda.

Pohárové veterány dovedl do cíle Zdeněk Reichl, druhý Jan Fiala na něj ztratil kolo, třetí František Jezbera tři.

Stylem start-cíl na 30 minut vyjel vítězství v kategorii Moto Junior starší Patrik Neliba, druhý za ním se ztrátou pouhé minuty byl Tomáš Lukeš. Třetí junior ve třiceti minutovém maratonu skončil Pavel Holan ml.

Přehled nejlepších motorkářů i s týmy
Moto Junior starší: 1. MX Lhotky - Patrik Neliba, 2. Motoklub HAM Zlaté Hory - Tomáš Lukeš, 3. Motoklub Bezinka Kamýk - Pavel Holan ml.

Pohár Moto Veterán: 1. Czert CZ - Zdeněk Reichl, 2. FK CARS Racing - Jan Fiala, 3. Etelexon - František Jezbera.

Pohár Moto E1: 1. Asasas - Matěj Kudela, 2. Barbarss - Josef Stašek ml., 3. Racing Blade - Petr Svoboda.

Pohár Moto E2: 1. Barbarss - Matouš Kryl, 2. Enduro team Nepomuk - Jiří Štědronský, 3. Enduro Zábřeh - Lukáš Krejčí.

Mistr Moto Veterán: 1. Radim Drga, 2. Daniel Jarnot, 3. SNS Enduro Tábor - Miroslav Kukrál.

Mistr Moto E1: 1. Autonešpor team - Marek Nešpor, 2. RD Racing - Daniel Galia, 3. Radek Havlíček.

Mistr Moto E2: 1. IR 2012 - Lubomír Vojkůvka, 2. RD Racing - Radim Drlík, 3. MX-PRO Racing - Marek Sedláček.


Půl jedenáctá byl čas, kdy se na startovní rovinu seřadily čtyřkolky. A čekalo je bílé peklo. Z vysušené tratě se zvedly mračna prachu a neklesly dřív, než poslední čtyřkolka projela cílem. Přes osmdesát strojů bylo na trať ve Vřesině ideální maximum.

Kategorii Mistr SP ovládá již několik kol za sebou Martin Miřejovský. Také ve Vřesině se mu dařilo a body za první místo ho katapultovaly daleko před průběžné druhé Květoslava Sochora a Tomáše Hrušku (shodně 113 bodů). Martin s sebou do Ostravy přivezl i bratra, motokrosaře Kamila, který ale utavil spojku a v kategorii Pohár SP skončil až na 20. místě. Na druhé místo ve Vřesině se mezi elitu prodral Lukáš Kalous, který na Martina ztratil pouze kolo, Květoslav Sochor bral s radostí 3. místo, kvůli poruše na motoru stavěl více než desetkrát v depu a 43 kol tak bylo téměř neskutečným výkonem.

"Dneska byla trať rozbitá, musel jsem zvolnit z taktických důvodů. Měl jsem i trochu kolizi ve výjezdu, pak mě předjel Erik Lesák, který nasadil od začátku brutální tempo, já ale počítal s tím, že nevydrží do konce, tak jsem si jel pořád to svoje a po asi po hodině a půl jsem ho dotáhl. A pak už jenom kroužil a kroužil. Bylo hrozně moc prachu. I když chápu, že jeden pořádný prašný závod za rok musí být...," usmíval se po dojezdu Martin Miřejovský. "I když mám prvenství jisté, závodit určitě ještě budu. Baví mě to. A navíc, například dneska jsem se těšil na tiskárnu, kterou můžu vyhrát jen v Ostravě! Loni mi praskl rám, tak jsem byl třetí a předloni řetěz, tak mi také unikla. Ale letos je moje! Ještě bych potřeboval vylepšit své závodní zázemí a budu maximálně spokojený."

Mistrovské traktory poznamenalo zaváhání leadera kategorie Josefa Horta, který se ale během hodinky prodral dopředu a dojel si se 44 koly pro zlato. Druhý Rudolf Dvořák a třetí Petr Svoboda měli shodně 43 kol, nakonec ale Ruda ujel Petrovi o dvě minuty.

Kategorie Mistr Veterán má jednoznačného favorita, Vladimír Novotný ani ve Vřesině nezaváhal a 42 kol jistilo jeho vítězství. Nekonečný souboj proběhl mezi Radkem Stöhrem a Vladimírem Kodim, nakonec skončil třetí Kodi, který se za nic na světě nemohl dostat před Radka a ve výsledku ztratil jen 40 vteřin.

Dvacet pět strojů v kategorii Pohár SP slibovalo krásné souboje, realita ale nahrála jezdcům ze zadní části pole. Favoritům se totiž nedařilo, leaderka průběžného pořadí Ollie Roučková nebrzdila, Martin Krejčík nedobrovolně vystoupil ze čtyřkolky, Patrika Vítka zastavila guma a tak dále. Pro první místo si tak dojel mladý Dominik Škarka, který zároveň bral pohár za první místo ve starších Juniorech. Druhý byl Stanislav Gruber a třetí Lukáš Kobza.

Velké traktory nad 500 ccm vede průběžně Petr Špak, v Ostravě nenechal nikoho na pochybách, že je to tak správně. Souboj do konce předvedli druhý Martin Ševčík a Libor Horák, oba shodně najeli 39 kol a v cíli je dělila jen minuta a půl.

Slabší kategorie do 500 ccm se stala trofejí Marka Toula, jeho jednokolový náskok na druhého Michala Řezníčka znamená upevnění stavu v průběžném pořadí kategorie, oba jezdci jsou totiž přesně v tomto pořadí hodnoceni i celkově. Bronz v kategorii bral David Brumla.

Jindy silně obsazená kategorie do 300 ccm tentokrát zklamala a pro jisté body se na trať vydalo jen šest jezdců. Nelépe se s tratí ve Vřesině popasoval Zdeněk Husák, který si také v kategorii vede velmi dobře. Druhý byl mladý Štěpán Urbanczyk z pořadatelského Wings teamu, třetí Dalibor Dufek.

Starší Juniory vedl již zmíněný Dominik Škarka, druhý za ním Tomáš Šefrna ztratil dvě minuty a třetí Matěj Šrajer ještě dalších 30 vteřin.

Přehled nejlepších čtyřkolkářů i s týmy
Quad Junir starší: 1. Domina team - Dominik Škarka, 2. Suzuki team Bohutín - Tomáš Šefrna, 3. Superwinch-Manyjak - Matěj Šrajer.

Pohár Quad do 300 ccm: 1. ASP Group Racing team - Zdeněk Husák, 2. Wings Quad team - Štěpán Urbaczyk, 3. Team MAX 2 - Dalibor Dufek.

Pohár Quad do 500 ccm: 1. Cectek team - Marek Toul, 2. Polaris team - Michal Řezníček, 3. Can-Am Red team Tišnov - David Brumla.

Pohár Quad nad 500 ccm: 1. Quad team Tábor - Quad Servis Špak - Autoskla Klik - Petr Špak, 2. Ševča team - Martin Ševčík, 3. Horák team - Libor Horák.

Pohár Quad SP: 1. Domina team - Dominik Škarka, 2. Stanislav Gruber, 3. Kobzawood - Lukáš Kobza.

Mistr Quad SP: 1. MM Quad team - Martin Miřejovský, 2. Moto klub Vícemilice - Lukáš Kalous, 3. Galaxy4bike - Květoslav Sochor.

Mistr Quad 4x4: 1. Galaxy4bike - Josef Hort, 2. Taem MAX 2 - Rudolf Dvořák, 3. Can-Am Team Yellow - Petr Svoboda.

Mistr Quad Veterán: 1. AMK Třemošnice - Vladimír Novotný, 2. CONTI-RSC - Radek Stöhr, 3. Can-Am Red team Tišnov - Vladimír Kodi.


Závod pro děti a mladší juniory byl vytyčen na prostoru mezi „velbloudy“ a bylo to drama od začátku až do konce. Dva malí gladiátoři Tomáš Vašátko a Jakub Hruška jdou ve stopách svých otců, což dokázali v kategorii Quad děti. Kuba sice vystartoval jako první, ale v nervy drásajícím momentu podržel Tomáš plyn až do vracečky kolem hrbu, vystihl správný moment a vnitřní stopou se dostal před Jakuba. Vinou kolize ve stoupání u časomíry, kde se Jakub zasekl, byla jeho ztráta na první místo 45 vteřin. Třetí dojel se ztrátou kola Adam Urban.

Mladší Junioři na čtyřkolkách byli v rukách Dennise Šetka. Druhému Kubovi Nejedlému ujel o 20 vteřin a bral zlato. Třetí místo připadlo se ztrátou kola vítězi dětského maratonu Tomáši Vašátkovi.

Dětské motorky poznamenal výpadek techniky mladého Jardy Nováka. Není to poprvé, kdy má problém se svíčkou, tentokrát se ale ani přes rychlý servis nepodařilo stroj připravit a Jarda byl odsouzený k poslednímu, čtvrtému místu. Třetí dojel Kamil Krahula, druhý Daniel Boček. Na prvním místě i v Ostravě dominoval Šimon Kovalovský, který s jistotou sbírá body do průběžného pořadí.

Technika zlobila i v kategorii Moto Junioři mladší. Michael Cibulka opět nemohl dostat svoji novou KTM do kondice a nastoupil tak na náhradní Kawasaki. Chybějící výkon ho posunul na druhé místo za Standu Krahulu. Na třetí pozici dojel, i vinou dvou pádů, Jiří Czeller.

Přehled nejlepších dětí a mladších juniorů i s týmy
Moto děti: 1. Moto Klub Bezinka Kamýk - Šimon Kovalovský, 2. Daniel Boček, 3. Motobahňáci - Kamil Krahula.

Moto Junior mladší: 1. Motobahňáci - Stanislav Krahula, 2. Moto Klub Bezinka Kamýk - Michael Cibulka, 3. Moto Klub Bezinka Kamýk - Jiří Czeller.

Quad děti: 1. IR 2012 - Tomáš Vašátko, 2. Team MAX 2 - Jakub Hruška, 3. Urban Autodoprava - Adam Urban.

Quad Junior mladší: 1. Dennis Racing - Dennis Šetek, 2. EMU team - Jakub Nejedlý, 3. IR 2012 - Tomáš Vašátko.


Zlatý hřeb programu ve Vřesině, to byla šestihodinovka aut. Na start se poskládalo celkem 15 vozů, včetně legendárního Wings Trabantu Petra Planky, nebo Mercedesu Evo II Polis teamu.

Hlavním favoritům se tentokrát vyhýbaly závažnější technické problémy a tak KB Systém team i Bobr team potvrzovaly své ambice na zisk letošních titulů MČR OffROAD Maratonu.

Start byl jednoznačně v rukou KB Systém Offroad teamu. Za možnými obhájci loňského titulu se seřadily Wings team s Broučkem, leader aut do 2000 ccm Bobr team, a také několik hbitých bugin. Nutno podotknout, že v Ostravě nestartoval Kubi tým Geneve.

A byli to právě členové týmu KB Systém, kteří se s tratí ve Vřesině popasovali naprosto suverénně. Způsobem start-cíl kroužili po šest hodin, nasbírali celkem 98 kol, tedy v přepočtu 274 km do celkového pořadí, a mohli si gratulovat. Jediné auto, které si dalo za cíl ohrozit KB Systém, byl Brouček Wings teamu. Wings dokonce překonal KB Systém v top kole, ale technika nakonec rozhodla jinak. Čtyřicet dva minut před koncem Broučkovi ustřelilo gufero v převodovce, olej se dostal na spojku, což pro Wings znamenalo konec nadějí. V depu se do konce závodu celý tým modlil za druhé místo, které v té době měl jisté. O pouhopouhé kolo je v závěru předjel DTV Radíkovice. Vůz jim sice hrkal jako železářství, ale vydrželo v pohybu. Čtvrté místo připadlo Polis týmu, který s Mercedesem skončil v závodu po třech a půl hodinách a 28 kolech.

Prakticky stejný vývoj se udál i v kategorii speciálů do 2000 ccm. Bobr team potvrdil svoji suverenitu a ve Vřesině s počtem 92 kol bral první místo. Druhé místo se alespoň v této kategorii povedlo pořadatelskému Wings teamu. Jeho Vitara zůstala šest kol před koncem na půl hodiny v depu, ale dvoukolový náskok před Crazy Offroad teamem Tachov nakonec uhájil. Na bednu si brousili zuby i čtvrtí Šadové, ztráta čtyřiceti minut kvůli výměně diferenciálu je ale výš nepustila. Páté vyhlašované místo obsadili pánové z KB Systém offroad teamu se Suzuki Samurai, kteří ale víc než toto umístění slavili historicky první účast syna Přemka Rejdíka, Tadeáše, v maratonu dětských čtyřkolek. A samozřejmě také letošní první absolutní prvenství! V barvách domácího týmu startoval ještě TRABI – krásná kreace na legendární vozidlo. Bojoval statečně, ale přestala mu fungovat spojka (tedy přestala rozpojovat a nešlo řadit), a tak i on musel skončit předčasně.

"Trať byla tvrdší a rozbitá, ale nebyla tak točivá jako v Ústí. Jelo se nám dobře, bez technických problémů, všechno v pohodě," spokojeně komentoval Vlasta Forejt z KB Systém offroad teamu. "Myslím, že se hodně projevilo to, že malá auta musela jet za tmy ve dvou. Vím, že Polaris byl na začátku rychlejší, ale pak se propadl. Vnímali jsme i Bobry a hlídali si i Radíkovice a Wings, kteří jeli také dobře, ale ztratili. K prvenství nám určitě pomohlo i to, že nejel Kubi team. V kategorii jsme za Kubi teamem průběžně druzí, ale v absolutním pořadí dle počtu kilometrů první! Nechci nic zakřiknout, ale to už musíme vyhrát! Pevně věřím, že nám vydrží naše nejsilnější zbraně, kterými jsou dobře připravené auto a sehraný tým, a že zvládneme závod v Janovicích, kde pojedeme poprvé. A nakonec poslední klání v listopadu."


Zdálo by se, že nejlépe bude ostravská trať sedět speciálům do 1000 ccm. Rychlé roviny se střídaly s několika lesními úseky, technickým terénem, který buginám vyhovuje nejlépe. Ale nestalo se tak. Polaris team je stabilně vedoucím strojem v kategorii, ve Vřesině najezdil 80 kol za pět hodin a sedm minut. V té chvíli vedl před druhým VYPE Emu teamem o více než dvacet kol a v celkovém hodnocení skončil pátý. Třetí v kategorii byl Tob team, který odstavil stroj po hodině se ziskem čtrnácti kol.

Amatérská kategorie byla obsazena pouhými dvěma vozy, suverénně první dojel do cíle tým Offroad centra Jase, který se dotáhl na kategorie speciálů a zvládl 80 kol. Od Offroad centra Jase to byl další důkaz, že jejich Defender 90 je nesmrtelná mašina a ani tuny prachu v ovzduší ho nemůžou zastavit. Druhý v kategorii skončil tým Option 4x4 Offroad sport, kterému k jejich smůle hned po prvních čtyřiceti minutách praskla torzní tyč a jejich Nissan Black Widow se poroučel na vozík.


Přehled nejlepších automobilových posádek i s počty kol
Amatér: 1. Offroad Centrum Jase - 80 kol, 2. Option 4x4 Offroad Sport - 6 kol.

Speciál do 1000 ccm: 1. Polaris team - 80 kol, 2. Vype EMU team - 57 kol, 3. Tob team - 14 kol.

Speciál do 2000 ccm: 1. Bobr team - 92 kol, 2. Wings team - 77 kol, 3. Crazy team Offroad Tachov - 75 kol.

Speciál nad 2000 ccm: 1. KB Systém Offroad team - 98 kol, 2. DTV Radíkovice - 83 kol, 3. Wings team - 82 kol.


Ohňostroj jako zlatý hřeb večera a vyhlášení výsledků uzavřely letošní zápolení v Ostravě. Poděkování patří celému Wings teamu za perfektní organizaci i neotřelé poháry, stejně jako všem závodníkům a týmům, kteří se zářijového maratonu zúčastnili.

Článek z www.offroadmaraton.cz


Přihlásit se

Created by Bonfire - 2006. Powered by LDU 802