Datum: 26.08.2011 - 28.08.2011
 


OffROAD Maraton Ústí - 12h článek z www.offroadmaraton.cz

Polaris team absolutním vítězem v Ústí!

115 kol zaručujících jednoznačné vítězství ve skupině i absolutně a zároveň zisk nejrychlejšího kola v čase 5:08, to vše oslavuje Polaris team po skončení Offroad maratonu v Ústí nad Labem. Dvanáctihodinovka v Ústí se opět zapíše do historie jako jeden z nejtěžších závodů v letošním roce.

Pátou zastávkou seriálu OffROAD Maratonu bylo Ústí nad Labem. Skoro čtyři kilometry dlouhá, technicky velmi náročná trať na tvrdém popílkovém povrchu bývalého průmyslového odkaliště, slibovala zajímavou podívanou.

Dvoudenní zápolení začalo v sobotu závodem aut, vypsaným na dvanáct hodin. Samotný závod bychom mohli rozdělit na dvě poloviny, suchou a mokrou. Prvních šest hodin se jelo na suchu, auta dokázala vyfrézovat na skocích a výjezdech zajímavé hrany a koleje. Do těchto udusaných, vyhlazených míst, se kolem čtvrté hodiny odpolední pustil déšť a charakter trati změnil o 100 procent. Zejména týmy, které zaspaly s přezutím gum, ztrácely drahocenné minuty, nebo dokonce rovnou kola, kvůli penalizacím za jízdu mimo trať.

Samotný start byl plánovaný na devátou hodinu ranní. Do čela startovního roštu se postavil Kubi team Geneve, prozatím neohrožený lídr letošního mistrovství. Po odmávnutí se okamžitě vrhl vpřed, následovaný KB Systém Offroad týmem. Bobr tým nastoupil do vláčku třetí, ne že by se z první řady nedokázal prosadit, ale Luboš Pokorný věděl, že mezi ním a dalšími potenciálními konkurenty je nejméně jedna další řada, a tak gentlemansky pustil Vlastu Forejta z KB Systém Offroad teamu před sebe. Ten se hnal za Kubi, co jen červenému speciálu stačily síly.

Hned v nájezdu do druhého kola se s pořadím začalo šachovat, Kubi team stále držel první místo před KB systémem, ale na druhé místo se neuvěřitelnou jízdou protáhl Marcel Výchopeň z Polaris teamu. Další v pořadí s razantním odstupem jezdili DVT Radíkovice, s Bobry v zádech a dalšími.

Vedení Kubi týmu nemělo dlouhého trvání, po pátém kole zamířil vůz do depa! Důvod byl jasný, auto přestalo brzdit. Mirek Kubíček si původně myslel, že prošlápl brzdový válec. Realita naštěstí byla jiná, zřejmě hned po startu přehřál kapalinu. Jakmile dakarský Range Rover vychladl a brzdy obnovily svoji činnost, mohl se vydat znovu na trať. A protože Rover žádné další fatální problémy nepotkaly, s celkovými 108 koly si dojel pro vítězství v kategorii Speciál nad 2000 ccm. Na druhém místě se díky stíhací jízdě umístil KB systém offroad team a třetí přeťal cílovou pásku Wings team. Jejich speciál Brouk přijel do Ústí perfektně připraven a 101 kol je toho důkazem. Na dalších místech skončili v kategorii DVT Radíkovice a Magma team, který na velkém autě přišel o značnou část výkonu a závod musel ukončit po devíti hodinách. Kvůli poruše v Ústí předčasně skončil i tým Fajn rádia, když přišel o servo, jež na ústecké kroucené trati bylo naprostou podmínkou.

Speciálům do 2000 ccm dominuje Bobr team, v Ústí zaskočený vařením motoru z neznámé příčiny. Bobři v servisu ztratili drahocenný čas, když vyměňovali vodní pumpu, která ale byla v pořádku. Pro matadory OffROAD Maratonu jistě zvláštní zkušenost. Přestože Bobry stála tahle příhoda víc než hodinu, technické problémy jejich pronásledovatelů jim umožnily znovu vystoupat až na nejvyšší stupeň vítězů. Druhý za nimi skončil Crazy offroad team Tachov se ztrátou tří kol. Třetí místo připadlo KB systém offroad teamu - po technických problémech v Sedlčanech a Dobřanech dobrá satisfakce. Na dalších pozicích skončil Wings team, který hned ze začátku přibrzdila výměna zadního diferenciálu a Šadové, kteří se tak dlouho potýkali se špatnými pneumatikami, až naštvaně nechali svůj speciál pod prudkým výjezdem do depa a závod ukončili.

Komu trať v Ústí nad Labem vyhovovala nejvíc? Jistě malým speciálům do 1000 ccm. Krátký rozvor a nízká hmotnost jim umožňovali předjíždění i v místech, kde se velká auta vyvážela ve vláčku. Autolive Offroad team zklamala technika už po necelých pěti hodinách a v závodu skončil na počtu 49 kol. Proti tomu speciál EMU po několika smolných závodech konečně vydržel až do konce a dojel si pro druhé místo se 105 koly. Vítězem kategorie i absolutně se podruhé v letošní sezoně stal Polaris tým, který nakroužil v Ústí celkem 115 kol! V přepočtu na délku tratě to znamenalo přes 400 km v náročném terénu. Pro Polaris jistě hodnotné vítězství.

Kategorii Amatér ovládlo Offroad centrum Jase. Jejich sériový Land Rover Deffender působil i na rozblácené trati jako vždy velmi sebejistě a nakroužil v Ústí 76 kol. Tento výsledek znamenal neskutečný náskok dvaceti šesti kol na druhý Patrol team Křakov. Ten se dlouho potýkal s laděním tlumičů na svém Mitschubishi Pajero V6 a dohromady stál v depu víc než tři hodiny. Třetí místo v Amatérech připadlo novému autu v seriálu, patřící týmu Mach, jež se v rámci premiéry zapsal „boudou“ v úseku před časomírou.


Přihlásit se

Created by Bonfire - 2006. Powered by LDU 802