Datum: 18.10.2008
 


WINGS OffROAD Maraton Ostrava

     Závody byly pěkné a napínavé.

SOBOTA
     Adam perfektně zabojoval a byl mezi staršími juniory na krásném 4 místě. Erik v SP marně bojoval s Dobiášem a bylo z toho zase "jen" nádherné 2. místo. Honza statečně bojoval, mezi soupeři na mašinách 500, 700 a hlavně 800 ccm byl 18 a před ním byl z malých jen jeden na Accessu 300. Radim to pojal jako trénink a dojel na 46. místě. Po více než roce nasedla na svou čtyřkolku Adéla z partnerského PREINER teamu a jela docela pěkně, porazila spousu chlapů a dojela celkově na 41 místě (celkem jelo 53 závodníků).

     Auta bojovala s různým úspěchem. Ekonomky jely jak z praku a tak se Toník za volantem Pepeho honil s Metou o 2 místo. Po vystřídání s Luďou začal Pepe blbnou, teda elektrika a to znamenalo konečné 3. místo. S Vitarou jsem odstartoval já a nějak jsem se nemohl dostat do tempa, asi únavou a nervozitou z celé organizace. Pohyboval jsem se kolem 6. a 7. místa a když jsem těsně před střídáním se Sašou zlomil kolo (svlékl z náboje), tak to znamenalo propad na celkové 9 místo.

NEDĚLE:
     Ráno začínaly zase čtyřkolky a Erik bojoval opět s Dobiášem o vedoucí pozici. Když Dobiáš šel přes řídítka, propletl se na první místo Šimek a na Erika zase zbylo "jen" to jeho 2. místo. Honza bojoval lépe než v sobotu a polepšil si na celkové 10 místo. Před ním tentokrát nebyl nikdo z malých, jen samé velké mašiny.

     Pak jely děti a mladší junioři, kde bojoval Lukáš a na rychlé jednoduché trati jeho Eton stačil na pouhé (ale pěkné) 5. místo.

                                         PAVEL

Reportáž z www.offroadmaratonu.cz

Maraton pod křídly Wings teamu
       V druhé polovině října proběhl dlouho očekávaný závod ve Vřesinské strži blízko Ostravy. Organizace se ujal tentokrát Wings tým a jejich realizace předčila všechna očekávání.
       Už páteční soutěže v pojídání steaků a pití piva lžičkou naznačovaly, že to bude podařený víkend.
       V sobotu vše začalo vydařeným počasím - týdenní deště přestaly, takže první závodní den přivítal všechny modrou oblohou a sluncem. Povrch Vřesinské rokle byl dostatečně nasáklý, proto se ani po celodenní zatěžkávací zkoušce neprášilo. Trať byla místy dokonce měkká až moc, což ale k offroadům neodmyslitelně patří. Pětikilometrový okruh nabízel krkolomné výjezdy i sjezdy, trialek v lese i rovné odpočinkové pasáže na poli. Všem zúčastněným se to moc líbilo a chválili skvělou organizaci zmíněného Wings týmu pod vedením Pavla Režného. I když se mohlo zdát, že šlo všechno hladce, o množství práce a úsilí nebylo pochyb, i když si ho uvědomovali jen někteří.
       Jako první se na sobotní start ráno postavily čtyřkolky. Největší problémy měly ve stoupání nad Vřesinskou roklí, kde několik jezdů nezvládlo vyjetí do prudkého srázu a i se strojem se kouleli dolů. Nic příjemného. Dlouhá rovinka o kus dále dovolovala tlačit stroje naplno, hřející se brzdy a špatný o! dhad vzd álenosti ale způsobovaly, že se několik závodníků nedobrovolně podívalo do křoví, kterým rovinka končila.
       Ve startovním poli se objevily nové stroje, takže devadesátka startujících budila velký respekt. Velké naděje si dělal s novou zelenou Kawasaki Lukáš Kroupa se startovním číslem 222. První den ale narazil na problém s nekvalitním vzorkem pneumatik a druhý den selhala elektrika. Jinde si zase svoji daň vybrala pouhá únava člověka. Technická náročnost trati byla nastavená hodně vysoko.
       Ještě v sobotu favorité seriálu potvrzovali svoje kvality a při vyhlašování se ozývala známá jména. V kategorii SP dojeli první Marek Dobiáš, druhý Erik Lesák a třetí David Šimek, v kategorii TR zvítězil Pepa Hort, za ním skončili Ruda Kolitsch a Petr Svoboda.
       V kategorii TRV (tělesně postižení) startoval pouze Ivo Winkler, který odjel 10 kol a zaslouženě si odnesl ceny za místo nejvyšší. V kategorii větších juniorů byl nejrychlejší Michal Fischer, za ním skončil Lukáš Kobza následován Pepou Saňou.
       V neděli se pořadí na bedně změnilo. Čtyřkolky vystartovaly v osm hodin tentokrát na tříhodinový maraton. Lídra průběžného pořadí Marka Dobiáše pozlobil stroj a vystartoval s několikavteřinovým zpožděním. Jako by to měla být předzvěst dalšího dění. O necelou hodinu později se Markovi s! talo osu dným křoví, které ne a ne uhnout. Zvedlo jeho čtyřkolku do vzduchu a Marek s bolavou nohou ze závodu odstoupil. Normálně by se v této chvíli ujal vedení Erik Lesák, druhý v pořadí seriálu, který Markovi dýchal celý závod na záda. Tentokrát se mu ale stal osudným mantinel nad vřesinskou roklí, na který Erik najel, převrátil se i se čtyřkolkou a ztratil drahocenný čas. Souhra okolností tak vynesla na první pozici skvěle jezdícího Davida Šimka, který si vítězství náležitě vychutnal.
       I motorkáři se prali s tratí „hlava nehlava“ a zejména při jízdě do kopce byl nejeden závodník rád, že spadl mimo „dopadiště“ svého stroje. Všichni si trať ale plně užívali a mnohým bylo líto, že se pro nedělní tříhodinovku nejtěžší úseky vynechaly. Nejlepšími byli oba dva dny v kategorii E1 Bc. Mário Rybář, Pavel Diviš a Honza Kakalejčík, v kategorii E2 Rosťa Ondračka, Dan Jarnot a Radek Bezděk (v neděli si Ondračka „jen“ vyměnil stupínek s Jarnotem). Ve veteránech oba dva dny vítězil Ivan Novotný, Standa Dobiáš byl v sobotu třetí, předjet druhým Bubou Čapkou, a v neděli druhý v závěsu s třetím Karlem Kučerou.
       V kategorii větších juniorů bylo sobotní pořadí nejrychlejších: Denis Cibulka, Pavel Böhm, Pepíno Hlavín a Filip Vavroch.
       Šestihodinovka automobilů startovala v sobotu ve dvě hodiny odpoledne a sledovalo ji úctyhodné dvoutisíhlavé obecenstvo. V první řadě se na startu vedle sebe postavila tři velká auta – Meta Kladno, domácí Wings Patrol a vedoucí vůz maratonu v silných autech ES Off Road Team. Druhý v průběžném pořadí maratonu Jarda Valtr se tentokrát nemohl zúčastnit, protože byl toho času na jiném kontinentu – konkrétně v Tunisu, kde trénuje s týmem Martina Macíka v dunách na nadcházející „Dakar".
       Domácí tým Wings plánoval postavit na start hned tři auta – Patrol v kategorii velkých, Vitaru v malých a doplňkově malý Samurai. Tomu ale rok a půl v garáži neudělal vůbec dobře, co mohlo zpuchřet - zpuchřelo, co mohlo prasknout – prasklo, a tak si na vystoupení legendárního Samuraie od Wings znovu ještě počkáme. I když by si Wings zasloužili za vynikající pořadatelskou práci i úspěch na trati, moc se jim nedařilo. Jedno auto zůstalo viset v lese, druhému odešla elektronika, a tak nakonec brali bronzový píst za třetí místo ve velkých autech.
       O první dvě pozice se honili jezdci ES a Mety Kladno. Ekonomky daly dohromady spálený, zadřený motor z Písku (slibovali, že přijedou malým autem) a hnaly se za dalším letošním vítězstvím. A to i přes napjaté očekávání, jak dlouho motor vydrží, protože bez předchozího testování ES měnili ve čtvrtek v noci těsnění pod hlavou! . Meta K ladno jim práci ulehčila – po hodině a půl jejich auto (zase) jezdilo jen na zadní náhon a to v technicky náročné trati nebylo nic lehkého. Úvahy v týmu, proč stále jeden a ten samý problém, míří dvěma směry. Za praskajícími poloosami by mohl být těžký předek, stejně jako ohromná síla motoru. Oboje dvoje je možné, oboje dvoje zatím stále trvá. I přes technické problémy ale Meta dojela druhá a odvezla si z Ostravy stříbrný píst. Obrovskou radost měli s celým týmem i dva letošní VIP nováčci, Vlasta Korec a Adrián Stojkov, kteří se pomalu stávají ostřílenými závodníky a (tajně?:-) sní o zlatém poháru.
       Úplně poprvé řady maratónců rozšířil v Ostravě nový automobilový tým se startovním číslem 135 a slibným názvem Bouráci, ve složení Roman Šmatlák, Pavel Drábek, David Lhoták, Martin Babka a Petr Zahradník. Chlapi se prali s tratí velmi statečně, pro mnohé až překvapivě dobře, pak ale zklamala technika jejich Jimny, když odešla spojka, která ukončila veškeré naděje na další jízdu. V kategorii malých vozů tak nakonec zvítězil OR PRO Team I., za nimi dojela hranická Sara a třetí skončili s velkou radostí D-perfect Draci.
       Děti a mladší junioři se o své body poprali na méně náročnější trati v neděli kolem poledne. Kategorii nejmladší! ch motor kářů do 8 let zastupoval Robin Nemajer, který své prvenství stvrdil 11 koly. Mezi stejně mladými čtyřkolkáři se na bednu vyšvihli první Honza Páník se 16 koly, druhý David Stejskal s 15 koly a stejným počtem okruhů třetí Alois Vrchlavský a čtvrtý Lukáš Lataník.
       V kategorii mladších juniorů od 8 do 14 let si v motorkách nejlépe vedla a všechny „chlapy“ nechala za sebou Kristýnka Vítková s 22 koly, Honza Straka a nováček Adam Ondračka ji následovali s 21 okruhy. Mezi mladšími juniory na čtyřkolkách exceloval Dominik Müller s 23 koly, o dvě méně zajeli druhý Michal Fischer, třetí David Stejskal.

Výsledky:

SOBOTA:
ERIK - QUAD SP - 2. místo SUPER!
RADIM - QUAD SP - 46. místo
ADÉLA - QUAD SP - 41. místo
HONZA - QUAD TR 18. místo (2. místo v kubatuře do 400ccm)SUPER!
VITARA - 9. místo (zlomil jsem po třech hodinách kolo)
PEPE - 3. místo (problémy s elektrikou)
ADAM - QUAD junior ST - 4. místo

NEDĚLE:
ERIK - QUAD SP - 2. místo SUPER!
RADIM - QUAD SP - nestartoval
HONZA - QUAD TR 10. místo (1. místo v kubatuře do 400ccm)SUPER!
LUKÁŠ - QUAD junior ML - 5. místo
ŠTĚPÁN - QUAD junior ML - nestartoval


Přihlásit se

Created by Bonfire - 2006. Powered by LDU 802