Datum: 23.08.2008
 


OffROAD Maraton Mariánské Lázně

(článek z www.offroadmaraton.cz)

Prach jsi a v prach se proměníš!

    Po prázdninovém odpočinku jsme se vrhli do druhé půle letošního seriálu přímo po hlavě. Není také divu, všichni už byli celí nedočkaví. V Trstěnicích u Mariánských Lázní nás čekalo přívětivé prostředí. Už po pátečních testech bylo ale jasno. Prášit se bude a to velmi. Všichni, kdo jsme se modlili alespoň za malý deštík, jsme nebyli vyslyšeni. Trať tak byla tvrdá a čím víc se hodinová ručička blížila k poledni, prašnější a prašnější. Ranní závody se ještě daly „vydýchat“, ale při těch pozdějších už nebylo vidět ani na krok. To si vyzkoušeli všichni, motorkáři i čtyřkolkáři všech kategorií, včetně dětských a juniorských kategorií.

    Sobotní dopoledne již tradičně patřilo startům motorek a čtyřkolek. Vypsaná sobotní dvouhodinovka se jela na technické trati, která, jak už jsme zmínili, po chvíli ukrutně prášila. Ale podmínky byly stejné pro všechny, takže o získaných bodech není sporu.

    V sobotním závodě si druhým místem vylepšil pozici Mario Rybář v kategorii E1. První v tomto i nedělním závodu Ondra Helmich jeho průběžné třetí místo neohrozil. Velký Máriův soupeř, průběžně druhý Pavel Diviš, byl v sobotu šestý a v neděli třetí. Honzovi Kakalajčíkovi stačilo brát body za páté a čtvrté místo a nyní vede se 17 body.

    V kategorii E2 je situace jednoznačná. Oba víkendové závody vyhrál Rosťa Ondračka a se 150 body jasně vede kategorii před Romanem Cihelkou, který dojel v sobotu druhý a v neděli třetí za Radkem Bezděkem. Třetímu v průběžném pořadí Beďovi Ježovi se tolik nedařilo. Připsal si body až za osmé a pak za šesté místo.

    Ve „veteránech“ je na čele také značně s jistotou Ivan Novotný se 175 body. Jeho obě víkendová prvenství také dokazují sílu Bodro teamu. Za dvakrát třetí místo si připsal body Mirek Kukrál, který je s velkou rezervou na průběžném druhém místě. Na třetím až čtvrtém se dělí o body Karel Vlasák se Standou Dobiášem, kteří dojeli v sobotu osmý a sedmý a v neděli čtvrtý a pátý.

    Čtyřkolky SP také ovládli jezdci z čela průběžného pořadí. Marek Dobiáš opět zvítězil, a to v sobotním i nedělním závodu. Jeho celkových 175 bodů je jen těžko dostižitelných. Za ním dojel Erik Lesák - v sobotu druhý a v neděli třetí. Jeho 121 bodů je v půli seriálu také velmi slušný výkon. Nejvíce mu šlape na paty Pavel Ulman, který sobotní závod nejel, ale v neděli ukázal, že se jen tak nevzdá a bral body za druhé místo. V sobotu se vyhoupl na bednu na 3. místě Milan Lamina, který se pak nedělním desátým umístěním dostal do průběžně osmé pozice.

    V kategorii TR vyhrál v sobotu Pepa Hort, kterého tento výsledek posunul na průběžné 5. místo. Druhou příčku obsadil Jarda Chytil a třetí Petr Svoboda. Stejné třetí místo z neděle Petra posunulo na celkově první příčku průběžného pořadí, a to o jeden bod před Martina Maláta, který v Trstěnicích vůbec nebyl. V neděli jako druhý skončil Láďa Novotný, nyní průběžně druhý. A prvním místem si spravil chuť lázeňského okruhu Martin Sláma, kterému se sobotní závod vůbec nevyvedl. I přesto si ale udržel čest pořadatele, respektive hlavního partnera značky Journeyman. Průběžně si ale drží čtvrtou příčku.

    Nesmíme zapomenout ani na starší juniory, kteří jeli v sobotu svých 30 minut společně s dospělými. Mezi čtyřkolkáři od 12 do 14 let excelovali Marek a Pepa Saňovi, Marek vystoupal na stupínek nejvyšší, Pepa skončil třetíl, mezi ně se podařilo vklínit Lukáši Kozákovi. Průběžně ale vede s přehledem Michal Fischer se 107 body, před Lukášem Kobzou (85 bodů) a Michaelou Šimůnkovou (61 bodů).

    Motorkáři podobných ročníků se na bednu dostali v pořadí: první Pepíno Hlavín, druhý Pavel Böhm a třetí Jiří Skala ml. V letošním seriálů si dosud nejlépe s 89 body daří Pavlu Böhmovi, za ním je Jiří Frolík junior se 75 body a třetí pozici si zatím drží Daniel Šimek se 62 body. Ale pozor, čtvrtý Pepíno Hlavín má jen o bod méně(!).

    Závod to byl jak se patří tvrdý. I přes neustálou prachovou clonu si někteří našli svoji loužičku, v níž se pořádně vymáchali. Nicméně mozoly a puchýře se budou všem ještě hojit. Doufejme, že na dalším závodě, kterým je čtyřhodinovka v Písku, uvidíme (nejen) kompletní špičku seriálu.

    Děti a mladší junioři se o své body poprali na méně náročnější trati dvě hodiny po poledni. Kategorii nejmladších motorkářů do 8 let zastupovala Nikola Livoncová, která své prvenství stvrdila deseti koly. Mezi stejně mladými čtyřkolkáři se na bednu vyšvihli první Honza Páník se 17 koly, druhý Alois Vrchlavský s 15 koly a stejným počtem okruhů třetí Lukáš Kolpek. Kategorii v průběžném pořadí letošního seriálu přitom stále ještě vede Lojza Vrchlavský s rovnou stovkou bodů před Honzou Páníkem, který na Lojzu ztrácí 5 bodů a za nimi se na třetím místě s 80 body drží Marek Fischer mladší. Zmiňovaný Lukáš Kolpek je se 70 body čtvrtý.

    V kategorii mladších juniorů od 8 do 14 let si v motorkách nejlépe vedl Matěj Sojka, který zvládl 24 kol, za ním dojel Michal Sehors s 22 koly a třetí skončil Michal Volf s 21 okruhy, stejně jako čtvrtá Kristýnka Vítková. Průběžné pořadí přitom napovídá, že se ještě dočkáme tvrdých soubojů: první je zatím se 44 body Michal Sehors, druhá Kristýnka Vítková má jen o bod méně a třetí Michal Volf letos nasbíral 38 bodů.

    Mezi mladšími juniory na čtyřkolkách exceloval Lukáš Chytil s 20 koly, který byl o „chlup“ rychlejší před Jaroslavem Mlčochem se stejným počtem kol a z pozice třetího nejlepšího je pronásledoval Marek Suchý ml., který najel jen o kolo méně. Průběžně zatím s přehledem vede Marek Suchý ml. se 105 body, druhý je Lukáš Chytil s 97 koly třetí pozici si zatím drží Lukáš Bumbala s 88 body před Michalem Fischerem s 81 body.

    Bude velmi zajímavé, zda se výrazně změní pořadí závodu OffROAD Maratonu v Písku, kde mohou děti a mladší junioři získat body hned ve dvou závodech, v sobotu i v neděli 20. – 21. září.

    Odpolední start automobilů se musel kvůli technické komplikaci v časomíře lehce posunout, a tak závodníci půl hodiny čekali ve vozech a potili se. Po odmávnutí ale velké vedro rázem vystřídal prašný háv. Pár desítek metrů za startem, kde se průjezd zužoval kvůli betonovým jehlanům, se hned několik vozů střetlo plech na plech. Například META Kladno musela hned srážce do depa srovnávat příčku blatníku, aby nedrhla o kolo. A nebyla jediná, kdo si odnesl pár šrámů. Po střetu zůstalo na zemi i nějaké sklo ze světel...

    Po chvíli cukání se všechna auta rozjela na trať, první z nich se vracela po cca šesti minutách do prostoru startu a cíle. Vítr pomalu odnášel kouřové clony, startovní pole se pozvolna natahovalo a v nájezdu do třetího kola se zdál být všude klid. Ovšem jen z pohledu zvenčí. V kabině vozu Kubi team Geneve byl cítit benzín. Mirek Kubíček chtěl v dalším průjezdu kolem depa zastavit a zkontrolovat, co to je. To už ale nestihl. Chvíli poté, co se kolem něj mihli Rafani (zhruba v jedné třetině okruhu) začal jeho Range Rover hořet. I když jsou vozy vybavené hasícími přístroji a pomáhaly i ostatní posádky (např. Jeep Centrum tým věnoval svůj přístroj), nepodařilo se vůz zachránit ani hasičům, kteří přijeli s cisternou. Celý předek až k palubce vzal za své! To se za celou dobu historie seriálu OffROAD maratonu nestalo…

    V polovině závodu se Ekonomky rozhodly, že pro jistotu vymění spojovací tyč, aby pak za tmy nevylítly někde z trati. Zatím se držely na druhém místě za Valtrem, kterému se tentokrát velmi dařilo. Že by to bylo tím, že si vypůjčili od Mety Kladno Karla Šmída? Možná. Tento závod byl vůbec hodně o vzájemné spolupráci. Když Jarda Valtr umyl zaprášené okno a světla svého vozu, otočil se hned udělal totéž na voze Rafanů. Ti komentovali trať asi takto: “Trať je hrozně tvrdá, tlumiče jsou už mimo… Třikrát mi vypadly zuby a dvakrát jsem se kousnul do jazyka!“ Nakonec odjeli s třetím místem jen o dvě a půl minuty za tentokrát bravurně jedoucími Draky. Pepa Dryje a jeho tým mohl divoce oslavovat. Po letech prolomili smůlu a probojovali se na druhou pozici. Na vítězství v kategorii do 2 litrů chyběly už jen 3 kola. I zde se konečně zadařilo Bernard Týmu. V minulém závodě mu vítězství a bedna unikla v posledním kole. V Trstěnicích si to už vzít nenechal. 52 ujetých kol znamenalo jasné první místo.

    Celkově se dařilo také ostatním, od začátku do konce jsme viděli pěkný a vyrovnaný závod. Čtvrtý Wings Tým1 ztratil jen 3 kola na druhé a třetí za nimi OR PRO Team také jen o tři kola. Vyrovnanou řadu zakončil Free Offroad Team Morava se 42 koly, na který se v průběžném pořadí pěkně lepí Rafani. Jen Offroad Team Audi dojel lehce po půlce závodu s 20 koly.

    V Amatérech se účastnil jen vůz DTV Radíkovice, který jel velmi vytrvale. Se 37 koly by se řadil mezi speciály někam kolem pátého místa, což je velmi pěkný výkon.

    V silnější kubatuře odpadl v začátku, jak jsme se již zmínili, Kubi Team Geneve. Ostatní bojovali velmi vyrovnaně. Jeep Centrum najel 33 kol, Option 4x4 35 kol a Patrol Mad Dobřany 39 kol. To byla jedna ucelená skupina.

    Ve druhé skupině už šlo o bednu. Z tohoto boje vypadl Wings Team 2, jimž motor nechtěl jít do otáček. Ale jen jedno kolo jim chybělo na třetí místo! To se 44 koly s velkou radostí dobyli hoši z týmu META Kladno 2. Ve voze se konečně vystřídali a pořádně si zazávodili i Adrian Stojkov a Vlasta Korec. Právě oni posunuli tým na bednu, když předjeli do té doby třetí vůz Patrol Mad. Po tolika technických potížích tentokrát vydržel vůz až do konce, a to si připsal i skvělý výsledek.

    Celou sezonu vynikající Ekonomky si tentokrát dojely pro druhé místo za 48 kol. Velký návrat, tak by se dal shrnout poslední vystoupení Valtr Teamu. Po drobné pauze se vrátil žlutý Jeep do hry a hned nadělil druhým v pořadí celých 7 kol. Tedy absolutní vítězství. V letošním průběžném pořadí se zatím ale nic nemění - Ekonomky vedou před Valţrem a Wings 2.

    Příští závod Offroad Maratonu se jede na oblíbené trati v Písku, předposlední zářijový víkend 20. – 21. září. Auta se mohou těšit na sobotní dvanáctihodinovku, motorkáři a čtyřkolkáři na čtyřhodinové klání v neděli a děti a mladší junioři své stroje mohou nastartovat hned dvakrát – v sobotním i nedělním závodu. Více informací na Offroadmaraton.cz.


Přihlásit se

Created by Bonfire - 2006. Powered by LDU 802