Datum: 19.06.2015 - 21.06.2015
 


Dobřany - 24 hodin - článek z www.offroadmaraton.cz

KB System má šesté dobřanské zlato!


Osmnáctý ročník nejtěžšího závodu terénních aut ve střední Evropě 24hours OffROAD Maraton zná vítěze. Pro největší pohár si včera již pošesté přijel KB System offroad team se svojí Audi K-2. Zvítězil absolutně i v nejsilnější kategorii na čtyřech kolech.
Během 24 hodin najel 109 kol, čili 654 kilometrů. Skvěle mu sekundoval KUBI team Geneve s Range Roverem, který si zapsal o tři kola méně a skončil stříbrný celkově i v kategorii. Také třetí místo patřilo speciálu nad dva litry, tentokrát ale s hlavičkou Wogo teamu. Celkově čtvrtý dojela bugina Quadservisu Špak – Papá Buggy týmu, která se na trati objevila vůbec poprvé a 24hodinovkou skvěle odstartovala svoji závodní kariéru. Nejlepším speciálem do dvou litrů byl Wogo team s 92 koly, nejrychlejším Amatérem Offroad centrum Jase s Defenderem a 89 průjezdy časomírou.

KB System offroad team (st.č. 277) vyrazil do Dobřan s jasným cílem – pošesté vyhrát. A povedlo se. Tým ve složení Vlastimil Korec, Adrian Stojkov, Vlastimil Forejt, Vlastimil Jenč, František Pražák a Martin Fišr si odnesl prvenství nejen mezi speciály nad dva litry, ale také absolutní. Jejich Audi dojížděla v tzv. „letní úpravě“ s hodně pomláceným předkem, neboť František Pražák s ní šel přes „nos na boudu“ a rozštípal kapotu, světla i chladič oleje. K tomu se v průběhu závodu přidaly defekty a vypadlá pružina. Ale boje do konce se vyplatily. I další dvě místa v celkovém pořadí patřila nejsilnějším speciálům. Druhý KUBI team Geneve (220) hned na začátku vylomil zub diferenciálu, který vyměnil, pak mu praskl disk kola. A protože v té chvíli stálo v depu i jejich druhé týmové auto (222), neměl kdo kolo na trať přivést. Zřejmě tato situace je stála vítězství a diváky drama do poslední minuty. Na KB System ztratil tři kola. Za ním se v cíli objevil Wogo team (253), který měl problém s rameny, což je u jejich Audi častá věc, neboť mají těžký motor. Jinak bez větších problémů vybojovali 101 kol.

Úplné poprvé na trati a hned absolutně čtvrtý a zlatý v kategorii speciálů do litru – tento skvělý výsledek zajel Quadservis Špak - PAPÁ Buggy Tým (9), který jel stabilně po celý den a se seoriovým Can-Am Maverickem pronásledoval absolutní špičku. Zasloužené ovace vzbudil Wogo team (107) s Nissanem Navarou, který cílem projel pod šachovnicovou vlajkou alespoň symbolicky na valníku. Na podiu ale slavil vítězství ve speciálech do dvou litrů, pro které si dojel během 22 hodin, neboť dvě hodiny před koncem mu praskla celá přední náprava. Vítězné Amatéry Offroad centrum Jase potrápilo jen uchycení rám, které svařovali, ale jinak bez problémů vyhráli o kolo před Kamionservisem (227).

Letošní 24hodinovka má i své „Kaskadéry“. Speciální ocenění získaly členky Wogo ladies týmu (151), které se třikrát ocitly na střeše a jednou jim „neuhnul strom“. Za velké podpory fanoušků zajely krásných 50 kol.

24hodinovému závodu předcházely dvouhodinovky motorek a čtyřkolek. Téměř 150 strojů v jedné stopě dovedl do cíle favorizovaný Lubomír Vojkůvka z VYPE racing teamu, který o 1,5 minuty porazil domácího Radka Bezděka z Husaberg racing teamu. Oba zajeli 14 kol. Mezi čtyřkolkami opět dominoval Martin Miřejovský z Teamu Max II, jehož nejlépe pronásledoval stříbrný Zdeněk Tůma z THF racing teamu. Jako jediní ve dvou stopách zvládli stejný počet kol jako vítězní motorkáři.

Celému offroadovému víkendu pod Šlovickým kopcem vládlo aprílové počasí, které bylo ideální pro závodní stopu na poměrně rychlé šestikilometrové trati – průběžné přeháňky změkčovaly povrch a neprášilo se.


Přihlásit se

Created by Bonfire - 2006. Powered by LDU 802